ECON za wolną konkurencją
REKLAMA
Komisja głosowała za „Klauzulą Napraw” („Klauzulą Reperacji”), która daje producentom samochodów pełną ochronę wzorów ich nowych pojazdów, ale zabezpiecza przed tworzeniem monopoli w zakresie części zamiennych.
REKLAMA
REKLAMA
Opierając się na raporcie sprawozdawcy Pana Wolfganga Klinz (ALDE/Germany) oraz pozytywnych propozycjach Pana Dr. Christopha Konrad (EPP/Germany) i Antolina Sanchez Presedo (PSE/Spain), Komisja poparła liberalizację rynku widocznych części zamiennych przytłaczającą większością głosów.
Przewodniczący ECAR Pan Ulf Lemor powitał decyzję Komisji słowami “ECAR docenia pozytywny sygnał za wolną konkurencją na rynku serwisowania i napraw samochodów. Opinia Komisji chroni innowacyjność, popiera inwestycje i podtrzymuje zatrudnienie w Unii Europejskiej gwarantując swobodę przemieszczanie się dla 250 mln europejskich kierowców, wzmacnia konkurencyjność sektora motoryzacyjnego jako całości oraz oferuje tysiącom średnich i małych firm możliwość konkurowania.”
Głosowanie Komisji Spraw Gospodarczych i Monetarnych (ECON) daje jasny sygnał innym zaangażowanym (Komisji Prawnej i Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów), że powinny one także chronić wolną konkurencję. Oznacza to, że Komisje te powinny dać swój wkład do zakończenia tworzenia prawdziwego jednolitego rynku zaraz po wznowieniu obrad po letniej przerwie Europejskiego Parlamentu.
ECAR - Europejska kampania na rzecz swobody rynku części samochodowych i napraw powstała w 1993 roku.
Europejska Kampania na Rzecz Swobody Rynku Części Samochodowych i Napraw (The European Campaign for the Freedom of the Automotive Parts and Repair Market - ECAR) zrzesza 10 niezależnych europejskich organizacji reprezentujących producentów części samochodowych, dystrybutorów, niezależne stacje obsługi, europejski sektor ubezpieczeń samochodowych, obszerną grupę małych i średnich przedsiębiorstw oraz chroni 250 milionów użytkowników pojazdów w Unii Europejskiej. Głównym celem ECAR jest promowanie wolnej konkurencji i zapobieganie monopolizacji rynku samochodowych części zamiennych przez producentów samochodów poprzez nadużywanie prawa do ochrony wzorów.
REKLAMA
REKLAMA