Sprzedaż outdooru wzrosła o ponad 13 proc.
REKLAMA
W sumie w pierwszym półroczu 2005 roku sprzedaż outdooru wyniosła 224,4 mln zł i była wyższa o ponad 21 proc. niż w analogicznym okresie 2004 roku. W stosunku do pierwszego półrocza roku 2003 wzrost ten wyniósł blisko 46 procent.
Przekazane zestawienie IGRZ obejmuje firmy pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy) czyli: AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Stroer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting.
W pierwszym półroczu najintensywniej reklamowały się na nośnikach outdoorowych następujące sektory: rozrywka i kultura (17,42 proc. wszystkich wydatków na outdoor), telekomunikacja (16,73 proc.), żywność (15,78 proc.), sprzedaż, czyli m.in. sieci i centra handlowe (15,02 proc.) oraz motoryzacja i transport (11,16 proc.).
Wraz z sektorem finanse i marketing (4,01 proc.) oraz odzież i obuwie (4,01 proc.) stanowią te branże blisko 85 proc. rynku reklamy zewnętrznej. IGRZ podaje, że pierwsza piątka sektorów pozostaje niezmienna od dwóch lat, występują tylko przetasowania na poszczególnych miejscach.
W raporcie podano też dane o wydatkach na reklamę produktów. W pierwszej piątce znalazły się kolejno: sieci handlowe, hipermarkety i galerie handlowe (12,32 proc. wszystkich wydatków na outdoor), systemy telefonii komórkowej (12,12 proc.), samochody (8,44 proc.), gazety codzienne (5,88 proc.) i magazyny (4,38 proc.).
Kolejność produktów jest identyczna z kolejnością w pierwszym kwartale bieżącego roku.
REKLAMA
REKLAMA