reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Sprzedaż outdooru wzrosła o ponad 13 proc.

Sprzedaż outdooru wzrosła o ponad 13 proc.

Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej wzrosła w drugim kwartale 2005 roku o ponad 13 proc. wobec analogicznego okresu 2004 roku i wyniosła 129,5 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).

Sprzedaż w drugim kwartale w stosunku do pierwszego kwartału tego roku była wyższa o blisko 37 procent. Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej wzrosła w pierwszym kwartale 2005 roku o ponad 34 proc. wobec analogicznego okresu 2004 roku i wyniosła 94,85 mln zł.



W sumie w pierwszym półroczu 2005 roku

sprzedaż

outdooru wyniosła 224,4 mln zł i była wyższa o ponad 21 proc. niż w analogicznym okresie 2004 roku. W stosunku do pierwszego półrocza roku 2003 wzrost ten wyniósł blisko 46 procent.



Przekazane zestawienie IGRZ obejmuje firmy pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy) czyli: AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Stroer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Gigaboard

Polska

, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting.



W pierwszym półroczu najintensywniej reklamowały się na nośnikach outdoorowych następujące sektory: rozrywka i kultura (17,42 proc. wszystkich wydatków na outdoor), telekomunikacja (16,73 proc.), żywność (15,78 proc.), sprzedaż, czyli m.in. sieci i centra handlowe (15,02 proc.) oraz motoryzacja i

transport

(11,16 proc.).



Wraz z sektorem

finanse

i marketing (4,01 proc.) oraz odzież i obuwie (4,01 proc.) stanowią te branże blisko 85 proc. rynku reklamy zewnętrznej. IGRZ podaje, że pierwsza piątka sektorów pozostaje niezmienna od dwóch lat, występują tylko przetasowania na poszczególnych miejscach.



W raporcie podano też dane o wydatkach na reklamę produktów. W pierwszej piątce znalazły się kolejno: sieci handlowe, hipermarkety i galerie handlowe (12,32 proc. wszystkich wydatków na outdoor), systemy telefonii komórkowej (12,12 proc.), samochody (8,44 proc.), gazety codzienne (5,88 proc.) i magazyny (4,38 proc.).



Kolejność produktów jest identyczna z kolejnością w pierwszym kwartale bieżącego roku.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Sprawozdawczość budżetowa w praktyce. Objaśnienia, wzory, przykłady199.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kirill Bigai

Współzałożyciel i dyrektor generalny platformy Preply dla poszukiwania korepetytorów online

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama