REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nadchodzi telewizja cyfrowa

REKLAMA

W pierwszym etapie wdrażania, naziemna telewizja cyfrowa w Polsce obejmie swoim zasięgiem ponad 6 mln mieszkańców Warszawy, województwa wielkopolskiego i ich okolic - wynika z materiałów przekazanych podczas konferencji URTiP.
Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) przekazał w poniedziałek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji kanały telewizyjne dla dwóch multipleksów (jest to technika umożliwiająca odbieranie za pomocą jednego dekodera kilku kanałów). Mają one być uruchomione w pierwszym etapie wdrażania naziemnej telewizji cyfrowej, w ramach rządowej "Strategii przejścia z techniki analogowej na cyfrową w zakresie telewizji naziemnej".

Scenariusz wdrażania multipleksów w Polsce został podzielony na 10 etapów. Według planu, całkowite wyłączenie emisji analogowej nastąpi 31 grudnia 2014 roku. W dwu pierwszych multipleksach odbiór stacjonarny będzie miało zapewnione 2 mln 860 tys. mieszkańców Warszawy i okolic oraz 3 mln 232 tys. mieszkańców województwa wielkopolskiego.

W tym drugim przypadku, dodatkowo na odbiór może liczyć 1 mln 470 tys. mieszkańców sąsiednich województw. Dwa pierwsze multipleksy umożliwią emisję od 8 do 10 programów telewizyjnych oraz korzystanie z interaktywnych usług multimedialnych. Po uruchomieniu multipleksów, przez około 12 miesięcy będzie trwała emisja równoległa - w systemie analogowym i cyfrowym. Po tym okresie emisja analogowa może zostać wyłączona.

Prezes URTiP Witold Graboś nie chciał powiedzieć, kiedy możliwe będzie uruchomienie multipleksów. Jego zdaniem, duże znaczenie ma tu zgoda i chęć odbiorców, którzy lękają się wdrożenia telewizji cyfrowej ze względu na duże koszty.

"Panuje obawa przed telewizją cyfrową. Potrzebna jest zgoda ogólnonarodowa, której warunkiem jest uświadomienie korzyści płynących z uruchomienia telewizji cyfrowej" - powiedział Graboś.

Zdaniem przedstawicieli spółek działających na rynku mediów, uruchomienie stałej emisji programów naziemnej telewizji cyfrowej może rozpocząć się w połowie 2006 roku.

Koszty wprowadzenia telewizji cyfrowej mogą być wysokie, zarówno dla dostawców, jak i odbiorców tych usług (np. zakup dekoderów i odbiorników).
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA