Wśród właścicieli firm funkcjonujących na otwartym rynku pracy wiedza na temat korzyści, jakie daje zatrudnianie niepełnosprawnych, jest wciąż niewielka. Tacy pracownicy kojarzą się im z niższą wydajnością pracy, uciążliwymi przywilejami pracowniczymi i wydatkami na tworzenie lub przystosowanie stanowisk pracy. Pracodawcy nie wiedzą, że mogą skorzystać na zatrudnianiu niepełnosprawnych, a nie ponosić z tego tytułu dodatkowe koszty.
Do kampanii mającej na celu uświadomienie pracodawcom, że zatrudnianie niepełnosprawnych jest opłacalne, postanowiły włączyć się związki zawodowe. W ramach inicjatywy wspólnotowej EQUAL, za pieniądze z Europejskiego Funduszu Społecznego chcą, w 50 zakładach pracy z branży elektromaszynowej, propagować korzyści wynikające z zatrudniania niepełnosprawnych. Są to duże, liczące pond 250 pracowników firmy, które przeszły restrukturyzację i znów werbują do pracy.
Na taką promocyjną kampanię organizacje, które ją prowadzą, mogą wydać w tym roku 11,5 mln zł. Mają nadzieję, że w ten sposób ułatwią znalezienie pracy około 4,5 tys. osób niepełnosprawnych.
reklama
reklama
Marzena Jurczewska