Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł w maju o prawie 3 punkty do 89,01 pkt - podał we wtorek badający koniunkturę IPSOS.
"Przeszkodą dla dalszej poprawy nastrojów wśród konsumentów mogą być obawy przed wzrostem bezrobocia. Zdecydowana większość konsumentów w dalszym ciągu jest przekonana, że w najbliższym czasie
bezrobocie będzie rosło, bądź utrzyma się na takim samym poziomie. Tylko co dziesiąta osoba jest zdania, że w najbliższych miesiącach bezrobocie będzie spadać" - napisał Ipsos w komentarzu.
Największy
spadek, bo o blisko 5 punktów odnotowano w przypadku wskaźnika klimatu gospodarczego, którego wartość wynosi obecnie 80,57 pkt. Drugi miesiąc z rzędu wzrosła też skłonność do zakupów dóbr trwałych. Stosunkowo najmniej, bo o 1,29 pkt spadła wartość wskaźnika skłonności do zakupów (94,43).