REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uważaj na cybersquatting

REKLAMA

W Polsce jest obecnie zarejstrowanych ponad 202 tys. domen internetowych. Najwięcej domen narodowych .pl ma serwis nazwa.pl, w kwietniu br. przekroczył liczbę 40 tys. NetArt, właściciel serwisu nazwa.pl, posiada 20 proc. rynku polskich domen internetowych oraz ma aktualnie największą dynamikę sprzedaży spośród wszystkich polskich rejestratorów domen.
Domena internetowa jest unikalnym adresem w sieci internet, który ma postać cyfr i liter, np. www.gazetaprawna.pl. Taki właśnie adres internetowy może być też połączony z różnego rodzaju usługami internetowymi (np. pocztą elektroniczną czy grupami dyskusyjnymi).

Domeny internetowe składają się z dwóch członów. Pierwszym z nich jest nazwa firmy lub usługi, natomiast drugi człon stanowi tzw. rozszerzenie domeny (ono także może składać się z dwóch członów oddzielonych kropką, jeśli rejestrujemy domenę krajową, np. waw.pl).

W przypadku domen krajowych np. pl można rozróżnić jeszcze rozszerzenia funkcjonalne, do których należą np. com.pl, .net.pl, .org.pl, info.pl lub też rozszerzenia regionalne np. waw.pl, wroc.pl, gda.pl. Najczęściej poza rozszerzeniem .pl wybieranym w Polsce jest rozszerzenie .com.pl.

Obecnie nie zwraca się już dużej uwagi na charakter rozszerzenia, ale raczej na to, czy domena o podanej nazwie jest jeszcze wolna w jakimkolwiek prostym rozszerzeniu. Coraz więcej atrakcyjnych nazw domenowych jest bowiem zajętych we wszystkich rozszerzeniach.

Pierwotnie domeny o rozszerzeniach .com przeznaczone były dla instytucji prowadzących działalność komercyjną, .net dla instytucji związanych z siecią internet oraz .org dla różnego rodzaju organizacji. Granice te jednak coraz bardziej się zacierają.

Praktycznie od kiedy pojawiły się adresy internetowe, mamy do czynienia z przestępstwami w tej dziedzinie. Jest to tzw. cybersquatting, czyli piractwo domenowe. Proceder ten polega na rejestrowaniu atrakcyjnych domen internetowych (najczęściej zawierających nazwy firm, znaków towarowych lub nazwiska znanych osób) i odsprzedawaniu ich z zyskiem. Termin cybersquatting wywodzi się od nazwy praktyk polegających na zajmowaniu opuszczonych mieszkań i budynków bez wymaganego zezwolenia lub prawa własności. Cybersquatting to jeden z najczęstszych przypadków łamania prawa w internecie.

Tak więc zakładając firmę warto zarezerwować swoją domenę jak najszybciej, ponieważ ktoś inny może wykorzystać – nawet nieświadomie – jej nazwę. Trzeba jednocześnie pamiętać, że odebranie przyznanej komuś domeny jest prawie niemożliwe, a jeśli nawet, to jest to bardzo długi i kosztowny proces. Już teraz domena jest istotnym składnikiem tożsamości firmy, traktowana na równi z unikalną nazwą i firmowym logo.
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Robert Olesiński


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA