Młodzież kupuje nową odzież
REKLAMA
W 2005 roku 61 proc. badanych w wieku 15-29 lat kupiło nową odzież w ciągu ostatniego miesiąca, podczas gdy w 2002 roku ten odsetek wynosił 47 proc. Większość młodych respondentów (66 proc.) kupuje odzież i obuwie w zwykłych, nie należących do żadnej sieci, sklepach, a 34 proc. na bazarach lub targowiskach. Jedynie 27 proc. kupuje w sieciowych sklepach odzieżowych.
O wyborze miejsca zakupu decyduje cena (91 proc.), promocje i obniżki cen (88 proc.), asortyment (84 proc.) i wysoka jakość produktu (77 proc.).
"Młodzież chętnie kupuje ubrania polskich marek. Dużą popularnością wśród nastolatków cieszy się obecny na rynku od niedawna Cropp Town (LPP). Wśród nastoletnich dziewcząt szczególnie popularny jest Troll i Orsay. Nieco starsze chętnie sięgają po ubrania Terranovy, Tatuum oraz skandynawskiego KappAhla. Wśród badanych obojga płci niesłabnącą popularnością cieszą się ubrania Reserved (LPP) (...) oraz marka firmy Redan - Top Secret, adresująca swoją ofertę do młodszej części konsumentów" - napisano w raporcie.
Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków.
REKLAMA
REKLAMA