REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unia Europejska walczy z hałasem w pracy

REKLAMA

Unia Europejska opowiada się przeciwko nadmiernemu hałasowi w pracy, który może prowadzić do poważnego uszkodzenia słuchu - poinformowała Komisja Europejska promując nową kampanię "Powstrzymać Hałas".
Nowe unijne prawo, które zacznie obowiązywać od przyszłego roku, obniży limit dozwolonych decybeli w miejscu pracy.

     Komisarz UE ds. zatrudnienia, spraw społecznych i równości szans Vladimir Szpidla ocenia, że "hałas jest przyczyną problemów ze słuchem, może powodować wypadki przy pracy i podnosić poziom stresu".

     "To jest rosnące zmartwienie w całej Europie począwszy od fabryk, gospodarstw rolnych, skończywszy na szkołach i centrach informacji telefonicznej" - zaznaczył.

     Nowa unijna dyrektywa regulująca dopuszczalny poziom hałasu w miejscu pracy ma być wprowadzona we wszystkich krajach członkowskich UE do lutego 2006 roku.     

     Przyjmuje się, że ponad 13 mln pracowników, nie tylko pracujących w przemyśle ciężkim, ale także w sektorze usługowym, oświacie i rozrywce może mieć uszkodzony słuch właśnie ze względu na nadmierny hałas.

     Prawie jedna trzecia ze 160 mln pracowników w starych krajach UE jest wystawiona na wysoki poziom hałasu przez 25 proc. czasu trwania pracy. Prawie 40 mln pracowników ze względu na panujący wokół nich hałas jest zmuszonych do podnoszenia głosu przez prawie połowę dnia. Wszystko po to, by byli słyszalni.

     Światowa Organizacja Zdrowia uznała, że utrata słuchu z powodu nadmiernego hałas jest "powszechną, nieodwracalną chorobą". Nie tylko często uniemożliwia prawidłowe wykonywanie obowiązków, ale
również może niszczyć życie towarzyskie i izolować od kontaktów z najbliższym otoczeniem.

     Kampania "Powstrzymać Hałas" prowadzona jest przez Europejską Agencję ds. Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy i stanowi część Strategii Informacyjnej na rzecz Zdrowia i Bezpieczeństwa w Pracy w latach 2002-2006 roku.

     Punktem kulminacyjnym będzie planowany w tym roku na 24-28 października Europejski Tydzień poświęcony problemom związanym z hałasem.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA