REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za brak opakowań będą nakładane kary

REKLAMA

O ok. 6 proc. wzrośnie w ciągu najbliższych trzech lat ilość opakowań na rynku. Przedsiębiorcom, którzy nie będą w stanie zebrać i poddać recyklingowi określonych limitów opakowań, grożą kary - według dziś obowiązujących stawek - na poziomie co najmniej 400 mln zł.
Aby tego uniknąć, trzeba zainwestować w system zbiórki ok. 800 mln zł do 2007 roku.
W ciągu najbliższych dwóch lat ok. 30 proc. przedsiębiorców może nie wypełnić obowiązku odzysku i recyklingu wprowadzanych na rynek opakowań, twierdzą autorzy raportu przygotowanego przez ACNielsen. W 2007 roku może zabraknąć nawet 550-630 tys. ton opakowań. Obecnie na rynek trafia ok. 3,4 mln ton opakowań, w 2007 roku ich masa wzrośnie do ok. 3,7 mln ton. Przedsiębiorcy mają obowiązek odzyskać i poddać recyklingowi część wprowadzonych na rynek opakowań. W ubiegłym roku do wypełnienia limitów zabrakło ok. 9 tys. ton opakowań szklanych.
W najbliższych latach pod dostatkiem będzie tylko opakowań z papieru i tektury. Deficyt szkła, szacowany obecnie na ok. 9 tys. ton zwiększyć się może do ok. 217 tys. ton – w 2007 roku i 225 tys. ton w roku 2008. Pozostałych rodzajów opakowań będzie według autorów raportu o ok. 405-420 tys. ton za mało, aby przedsiębiorcy mogli wywiązać się z obowiązku odzysku i recyklingu. Będzie to oznaczać wzrost stawek pobieranych przez recyklerów. Występujący obecnie deficyt szkła spowodował, że ceny wzrosły z 55 zł do 70 zł za tonę.
Zdaniem autorów raportu rosnący deficyt opakowań może spowodować, że organizacje odzysku nie będą w stanie przejąć obowiązków od przedsiębiorców. Dla przedsiębiorców będzie to oznaczać kary, które przyjdzie im zapłacić w postaci tzw. opłaty produktowej. Dziś za usługi w zakresie odzysku i recyklingu przedsiębiorcy płacą stawki stanowiące ok. 5 proc. wartości opłat produktowych.
Rozwiązaniem problemu może być rozbudowa systemu selektywnej zbiórki. Według wyliczeń Polskiego Systemu Recyklingu Opakowań na ten cel trzeba przeznaczyć ok. 800 mln zł do końca 2007 r.
Julita Wróbel


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA