Rachunkowość zakładów ubezpieczeń. Nowe zasady
REKLAMA
Wskazano, że rejestry regresów i odzysków należy prowadzić wyłącznie dla działalności bezpośredniej oraz w sposób umożliwiający uzyskanie co najmniej następujących informacji: numeru rejestracji szkody oraz wartości szkody, której regres lub odzysk dotyczy, oraz danych identyfikujących: dłużnika (w przypadku regresów) i przedmiot odzysku w przypadku odzysków. Ponadto niezbędne są takie informacje, jak: wartość roszczeń, wartość otrzymanych regresów i odzysków.
Dodano również przepis, w myśl którego sprawozdania finansowe zakładu ubezpieczeń sporządzać trzeba również na dzień połączenia z innym zakładem ubezpieczeń bądź na dzień przejęcia innego zakładu ubezpieczeń lub przeniesienia portfela. Wprowadzono również zmiany do załącznika nr 1 do rozporządzenia określającego pozycje bilansowe ubezpieczycieli.
Zakład ubezpieczeń, którego rok obrotowy nie pokrywa się z rokiem kalendarzowym, może również od 1 stycznia 2005 r. zastosować nowe zasady. Przepisy rozporządzenia mają zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań finansowych sporządzanych za rok obrotowy rozpoczynający się w 2005 r.
REKLAMA
REKLAMA