REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wdrażanie MSR. Raport

REKLAMA

Największe europejskie spółki oraz firmy zarejestrowane w amerykańskiej SEC - Komisji Papierów Wartościowych i Giełd przodują w przygotowaniach do wprowadzenia Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. W gorszej sytuacji są mniejsze jednostki - wynika z najnowszego raportu PricewaterhouseCoopers.
Najnowszy sondaż PricewaterhouseCoopers pokazuje, że tylko największe europejskie spółki oraz te zarejestrowane w amerykańskiej KPWiG nie marnują czasu i wprowadzają Międzynarodowe Standardy Rachunkowości.

Większość innych spółek nie nadąża z pokonaniem trudności. Sondaż „Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej – gotowi do startu?” został przygotowany na podstawie rozmów z przedstawicielami ponad 260 firm z Europy oraz prawie 60 spółek z Australii i Nowej Zelandii. Raport pokazuje, że 83 proc. spółek o kapitalizacji rynkowej powyżej 10 mld euro stworzyło plany wprowadzenia MSR, a 44 proc. jest przekonanych, że posiada wszelkie niezbędne zasoby, aby na czas wprowadzić wymagane zmiany. Specjaliści twierdzą, że nawet te spółki nie powinny popadać w samouwielbienie, bo pracy przed nimi jeszcze ogrom.

– Prace nad pełnym wdrożeniem MSSF i usprawnianiem procesów sprawozdawczych będą trwać przez cały rok 2005, z uwagi na konieczność sprostania wymogom sprawozdawczym za ten rok i przewidywanym znaczącym zmianom w MSSF w kolejnych latach – twierdzi Ian Wright, szef zespołu ds. sprawozdawczości finansowej w PwC na świecie. – Niestety, nie dysponujemy aktualnymi wynikami podobnego sondażu dokonanego w warunkach polskich.

Wydaje się jednak, że pokazałby on jeszcze gorszy obraz stanu przygotowań – podkreślił Waldemar Lachowski, ekspert PricewaterhouseCoopers. Przypomniał on, że, jak wynika z ankiety PwC przeprowadzonej wiosną tego roku, tylko 48 proc. badanych spółek giełdowych rozpoczęło przygotowania do konwersji na MSR. Podkreślił on, że nie napawa to optymizmem, biorąc pod uwagę konieczność zachowania porównywalności okresów sprawozdawczych w sprawozdaniu finansowym za rok 2005 oraz raportach śródrocznych, co oznacza, że dane za rok 2004 również muszą zostać przekształcone.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA