reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > ZFŚS: finansowanie zabaw choinkowych

ZFŚS: finansowanie zabaw choinkowych

Tylko w wyjątkowych przypadkach pracodawca może z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych finansować prezenty oraz zabawy choinkowe dla swoich pracowników i ich rodzin.

Zgodnie z ustawą z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U. z 1996 r. nr 70, poz. 335 z późn. zm.), działalnością socjalną są usługi świadczone przez pracodawców na rzecz różnych form wypoczynku krajowego, działalność kulturalno-oświatowa, sportowo-rekreacyjna, udzielanie pomocy materialnej – rzeczowej lub finansowej, a także zwrotnej lub bezzwrotnej pomocy na cele mieszkaniowe na warunkach określonych umową. Prezenty – jak podkreśla Anna Martuszewicz z Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy, nie mieszczą się w tej definicji. W związku z tym nie można ich finansować z funduszu.



W niektórych przypadkach paczki dla dzieci, mogą jednak stanowić pomoc materialną (rzeczową) i wówczas mogą być przyznawane z uwzględnieniem kryteriów socjalnych, czyli sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do otrzymywania świadczeń z ZFŚS. W praktyce wyklucza to przyznawanie pomocy wszystkim „po równo”.

Z funduszu natomiast nie finansuje się zabaw choinkowych. Organizowanie ich przez pracodawcę (i przeznaczanie na nie środków z ZFŚS) trudno uznać za działalność socjalną – chyba że zabawa taka miałaby charakter sportowo-rekreacyjny, czy kulturalno-oświatowy. Zależy to jednak nie tyle od tego, czy jest to zabawa choinkowa, ile od tego, jaki będzie mieć charakter.
reklama

Czytaj także

Źródło:

GP
Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Jarosz

Ekspert z zakresu marketingu i PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama