REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Urząd Patentowy. Potwierdzić renomę znaku

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Urząd Patentowy zajął  stanowisko w sprawie o unieważnienie prawa z rejestracji znaku towarowego Magnum.
Jeśli dowodzi się renomy znaku, trzeba to czymś potwierdzić. Renoma to przede wszystkim wysoka jakość oznaczanych towarów. Dowodem na to mogą być odpowiednie świadectwa jakości, nagrody i wyróżnienia na targach, sponsorowanie liczących się akcji. Udowodnienie tylko silnej i skutecznej akcji reklamowej to za mało.

Unilever N.V. Rotterdam (Holandia), producent m.in. lodów Magnum i właściciel wielu znaków towarowych, wystąpił przeciwko Browarom Dolnośląskim PIAST S.A. we Wrocławiu do Urzędu Patentowego z wnioskiem o unieważnienie prawa z rejestracji znaku towarowego Magnum na oznaczanie piwa bezalkoholowego. Za podstawę podał art. 8 ust. 1 ustawy z 31 stycznia 1985 r. o znakach towarowych (Dz.U. nr 5, poz. 17 z późn. zm.), który mówi, że niedopuszczalna jest rejestracja znaku, który jest sprzeczny z obowiązującym prawem lub zasadami współżycia społecznego. W uzasadnieniu wniosku stwierdzono m.in., że lody Magnum, wprowadzone na rynek w 1989 r., są obecnie najlepiej sprzedającym się produktem Unilevera. Zdobyciu rynku pomogła także kampania reklamowa, którą w Polsce rozpoczęto w 1992 r. pod hasłem „Po prostu Magnum”, a potem, przy okazji pojawiania się nowych rodzajów – „Ja i moje Magnum”, „Teraz nowe Magnum”. Efektem reklamowych działań był wzrost sprzedaży i ugruntowanie pozycji tych lodów na polskim rynku. Na poparcie popularności znaku przytoczono wyniki sondażu opracowanego na postawie badań Instytutu SMG KRC w dniach 14 listopada – 13 grudnia 2001 r., opublikowanego w BusinessMan Magazin, w którym Magnum znalazło się wśród 100 najcenniejszych marek na rynku.

Wobec tego wnioskodawca twierdził, że w dniu rejestracji Magnum na rzecz Browarów znak ten należał już do grupy znaków renomowanych, podlegających szczególnej ochronie. Dlatego wszelkie działania polegające na wykorzystaniu renomy oraz czerpanie korzyści z jego sławy, siły i atrakcyjności należy zakwalifikować jako naruszenie zasad współżycia społecznego i działanie pasożytnicze – konkludowano.
W odpowiedzi na wniosek Browary odpierały te twierdzenia. Przede wszystkim uważały, że przedstawionych dowodów nie można uznać za przekonujące. Załączony ranking jest wynikiem badania przeprowadzonego w skali roku, co jest okresem zbyt krótkim, aby stwierdzić, iż znak jest renomowany i kojarzy się wyłącznie z lodami. A dlaczego do powszechnej znajomości nie przyczyniła się wódka Brendy Magnum, wyroby tytoniowe czy produkcja piwa bezalkoholowego? – pytano.

Kolegium Orzekające przy UP oddaliło wniosek. Uznało, że renoma znaku nie została wykazana. Udowodniono prowadzenie intensywnych działań reklamowych, wysokość poniesionych na to kosztów, ale to za mało. Nie przedstawiono bowiem dokumentów potwierdzających jakość oznaczanego towaru, jak np. odpowiednie świadectwa, efekty udziału w targach, sponsorowanie akcji, co przy renomie jest niezbędne. W ciągu 30 dni od otrzymania decyzji z uzasadnieniem przysługuje stronom prawo wniesienia skargi do warszawskiego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Sygn. akt Sp. 207/03
 


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

ZUS da 1500 zł! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

REKLAMA

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA