REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Urząd Patentowy. Potwierdzić renomę znaku

REKLAMA

Urząd Patentowy zajął  stanowisko w sprawie o unieważnienie prawa z rejestracji znaku towarowego Magnum.
Jeśli dowodzi się renomy znaku, trzeba to czymś potwierdzić. Renoma to przede wszystkim wysoka jakość oznaczanych towarów. Dowodem na to mogą być odpowiednie świadectwa jakości, nagrody i wyróżnienia na targach, sponsorowanie liczących się akcji. Udowodnienie tylko silnej i skutecznej akcji reklamowej to za mało.

Unilever N.V. Rotterdam (Holandia), producent m.in. lodów Magnum i właściciel wielu znaków towarowych, wystąpił przeciwko Browarom Dolnośląskim PIAST S.A. we Wrocławiu do Urzędu Patentowego z wnioskiem o unieważnienie prawa z rejestracji znaku towarowego Magnum na oznaczanie piwa bezalkoholowego. Za podstawę podał art. 8 ust. 1 ustawy z 31 stycznia 1985 r. o znakach towarowych (Dz.U. nr 5, poz. 17 z późn. zm.), który mówi, że niedopuszczalna jest rejestracja znaku, który jest sprzeczny z obowiązującym prawem lub zasadami współżycia społecznego. W uzasadnieniu wniosku stwierdzono m.in., że lody Magnum, wprowadzone na rynek w 1989 r., są obecnie najlepiej sprzedającym się produktem Unilevera. Zdobyciu rynku pomogła także kampania reklamowa, którą w Polsce rozpoczęto w 1992 r. pod hasłem „Po prostu Magnum”, a potem, przy okazji pojawiania się nowych rodzajów – „Ja i moje Magnum”, „Teraz nowe Magnum”. Efektem reklamowych działań był wzrost sprzedaży i ugruntowanie pozycji tych lodów na polskim rynku. Na poparcie popularności znaku przytoczono wyniki sondażu opracowanego na postawie badań Instytutu SMG KRC w dniach 14 listopada – 13 grudnia 2001 r., opublikowanego w BusinessMan Magazin, w którym Magnum znalazło się wśród 100 najcenniejszych marek na rynku.

Wobec tego wnioskodawca twierdził, że w dniu rejestracji Magnum na rzecz Browarów znak ten należał już do grupy znaków renomowanych, podlegających szczególnej ochronie. Dlatego wszelkie działania polegające na wykorzystaniu renomy oraz czerpanie korzyści z jego sławy, siły i atrakcyjności należy zakwalifikować jako naruszenie zasad współżycia społecznego i działanie pasożytnicze – konkludowano.
W odpowiedzi na wniosek Browary odpierały te twierdzenia. Przede wszystkim uważały, że przedstawionych dowodów nie można uznać za przekonujące. Załączony ranking jest wynikiem badania przeprowadzonego w skali roku, co jest okresem zbyt krótkim, aby stwierdzić, iż znak jest renomowany i kojarzy się wyłącznie z lodami. A dlaczego do powszechnej znajomości nie przyczyniła się wódka Brendy Magnum, wyroby tytoniowe czy produkcja piwa bezalkoholowego? – pytano.

Kolegium Orzekające przy UP oddaliło wniosek. Uznało, że renoma znaku nie została wykazana. Udowodniono prowadzenie intensywnych działań reklamowych, wysokość poniesionych na to kosztów, ale to za mało. Nie przedstawiono bowiem dokumentów potwierdzających jakość oznaczanego towaru, jak np. odpowiednie świadectwa, efekty udziału w targach, sponsorowanie akcji, co przy renomie jest niezbędne. W ciągu 30 dni od otrzymania decyzji z uzasadnieniem przysługuje stronom prawo wniesienia skargi do warszawskiego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Sygn. akt Sp. 207/03
 


Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

REKLAMA

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

REKLAMA

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA