REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Abonament RTV w hotelach

REKLAMA

Właściciele hoteli, moteli i pensjonatów muszą płacić abonament RTV za wszystkie posiadane w tych obiektach radia i telewizory. Ministerstwo Kultury stanowczo odrzuca pomysł, aby wnosili oni tylko jedną opłatę, niezależnie od liczby posiadanych odbiorników.

Zdaniem posła Jerzego Kubicy, abonament osiąga bardzo duże rozmiary i urasta do jednego z podstawowych obciążeń prowadzonej działalności hotelarskiej. Zdaniem posła Kubicy, hotele powinny trafić na listę podmiotów uprzywilejowanych, które płacą tylko jeden abonament, niezależnie od tego, czy mają jeden czy 100 odbiorników. Poseł wystąpił w tej sprawie z interpelacją do ministra kultury.

Resortu kultury odrzuca propozycję posła. Także w projektowanej oddzielnej ustawie o abonamencie RTV, którą przygotowało ministerstwo, nie ma takich propozycji. Do listy uprzywilejowanych, którzy płacą tylko jeden abonament RTV, niezależnie od liczby posiadanych odbiorników, nie dodano żadnych nowych podmiotów.

Ile trzeba zapłacić? Jeśli hotel ma np. 30 pokoi, a w każdym znajduje się telewizor, to roczny koszt z tytułu abonamentu RTV wyniesie 5217 zł albo 5544 zł (w zależności od tego, czy płaci się abonament jednorazowo za cały rok, czy co miesiąc).

Skala obciążenia z tego tytułu zależy więc od wielkości obiektu. Natomiast w przypadku gdyby abonament nie został opłacony, to kara za każdy odbiornik wyniesie 462 zł. Dla 30-pokojowego hotelu będzie to więc ponad 13 tys. zł. Warto pamiętać, że hotelarze powinni też – niezależnie od abonamentu RTV – uiszczać opłaty na rzecz twórców, rozliczając się np. z ZAiKS.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • wojek
    2023-03-10 15:15:25
    " artykuł " z d.......
    0
QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

REKLAMA

Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

REKLAMA

Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

REKLAMA