Kategorie

Testy samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niedawno Opel odświeżył wygląd swojego flagowego modelu. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsza Insignia napędzana przez dwulitrowy silnik Diesla o mocy 195 KM.
Najmniejsze BMW z napędem na obie osie napędzane przez 143-konny silnik Diesla to ukłon producenta z Bawarii w stronę klientów, którzy niezbyt komfortowo czują się prowadząc auto z napędem na tylną oś.
Linia modelowa Gran Turismo nie została dobrze przyjęta przez ortodoksyjnych fanów marki. Zarzutem do Serii 5 GT było pozbawienie jej sportowego DNA marki. Czy najnowsza Seria 3 GT z benzynowym silnikiem rozwijającym moc 245 KM zakończy narzekanie malkontentów?
Skoda Rapid Spaceback kusi zgrabną sylwetką i praktycznym oraz obszernym przedziałem pasażerskim. Sprawdziliśmy jak jeździ wersja napędzana przez silnik benzynowy o mocy 85 KM.
Projektanci najnowszego Nissana mieli arcytrudne zadanie. Stworzyć model, który będzie znacznie lepszy od cieszącego się uznaniem Qashqaia pierwszej generacji, było z jednej strony konieczne, z drugiej strony ryzykowne. Podobno lepsze jest wrogiem dobrego. Czy zawsze?
Opel Cascada to przedstawiciel ginącej rodziny klasycznych kabrioletów z eleganckim materiałowym dachem. Piękne nadwozie idealnie komponuje się ze ślicznymi krajobrazami Starego Kontynentu. Tym razem sprawdziliśmy, jak do Cascady wkomponował się dwulitrowy diesel.
Najnowsza Mazda3 to jeden z najlepszych obecnie oferowanych na rynku kompaktów. Niestety, boryka się z problemem starszej siostry prymuski, do której wszyscy ją porównują.
Szwedzi dążą do wyeliminowania ze swojej oferty cenionych silników pięciocylindrowych. Zastąpią je skonstruowane przez inżynierów Volvo silniki czterocylindrowe. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsze V60 z turboładowaną jednostką benzynową o pojemności 2l i mocy maksymalnej 245 KM wyposażone w ośmiobiegowy automat.
Fiat 500L w podwyższonej wersji Trekking prezentuje się najlepiej spośród wszystkich wersji 500L. A czy może być alternatywą dla miejskich SUV-ów?
Koncern Mitsubishi planuje zbudować pierwszą bazę testową poza granicami Japonii. Na miejsce ośrodka wybrano Tajlandię.
Czy hybrydowy Lexus IS300h jest w stanie odebrać klientów niemieckim konkurentom klasy Premium? Na pewno ma na to szansę.
Najnowszy Volkswagen Polo w trzydrzwiowej wersji nadwoziowej z pakietem stylizacyjnym R-Line wygląda obłędnie. Niestety, obłędna jest również jego cena. Czy 105-konne Polo dobrze gra rolę wielkomiejskiego gadżetu?
Hybrydowy Lexus GS300h to reprezentant segmentu, w którym walczą o klientów tak mocni zawodnicy jak BMW serii 5, czy Audi A6. Okazuje się, że japońska hybryda to ciekawa alternatywa dla wspomnianych konstrukcji.
Konstruktorzy Mazdy niewzruszenie podążają własną ścieżką ograniczania emisji spalin. Zamiast jak większość producentów montować w samochodach turbodoładowane silniki o niewielkich pojemnościach stosują sprawdzone jednostki wolnossące. Jaki jest tego efekt? Powalający. W teście Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Sky Passion.
Kia Carens to jeden z najatrakcyjniejszych modeli segmentu kompaktowych vanów. Czy Carens z silnikiem wysokoprężnym równie dobrze jeździ, jak wygląda?
Najdłuższa I najpakowniejsza wersja Fiata 500L została nazwana Living. Nabywcy tego modelu zyskują m.in. więcej przestrzeni bagażowej. Czy to oznacza, że jest to najlepsza wersja „Pięćsetki”?
Samochód pokroju Golfa VII, pod którego maską drzemie 230 KM wzbudza respekt i pobudza wyobraźnię. Tymczasem niemiecki hothatch skrywa swoją drapieżną naturę pokazując pazury tylko na wyraźne żądanie prowadzącego. Nie przestraszy mało doświadczonych kierowców i bez zająknięcia spełni oczekiwania najbardziej wymagających mistrzów kierownicy. W teście Volkswagen Golf GTI z pakietem Performance.
Volkswagen Tiguan to weteran segment SUV. Czy lubiany w Polsce model Volkswagena jest wciąż silnym konkurentem dla rywali nowszej generacji?
Na rasowego hot hatch'a stać wciąż niewielu polskich kierowców. Ale osoby dysponujące skromniejszym budżetem mogą spojrzeć w stronę konstrukcji jednoznacznie nawiązującej stylem do najgorętszej ligi samochodów kompaktowych. Najnowsza Kia Pro_cee'd wygląda imponująco, sprawdziliśmy czy dobre wrażenie nie znika po lepszym poznaniu.
Najnowsza generacja Toyoty Corolli jest w każdym calu dojrzalsza niż poprzedniczka. Większa, lepiej wykończona, bardziej komfortowa choć wciąż skierowana do kierowców, dla których emocje podczas jazdy mają drugorzędne znaczenie.
Najnowsza generacja Golfa Variant jest nie tylko najładniejszą wersją Golfa kombi. De facto, to najlepsze wcielenie Golfa kombi, jakie zostało wyprodukowane przez koncern z Wolfsburga.
Ford Tourneo Custom walczy o wymagających klientów z silnymi konkurentami. Czy konstruktorom udało się przenieść do minivana o dostawczym rodowodzie największą zaletę Fordów, czyli ponadprzeciętnie dobry układ jezdny?
Flagowa limuzyna Skody od lat walczy o przyciągnięcie uwagi klientów klasy Premium. Czy zmodernizowana wersja modelu Superb w najdroższej odmianie Laurin&Klement ma wystarczający oręż do walki o wymagającego klienta?
Emblemat RS ozdabiający nadwozie usportowionej odmiany Skody Octavii nie pozostawia wątpliwości, że to wersja dla kierowców przywiązujących wagę głównie do osiągów samochodu. Czy najnowsza Octavia RS z silnikiem wysokoprężnym spełni ich wymagania?
Podwyższony 508 kombi z napędem elektryczno-wysokoprężnym to zaskakujące połączenie. Jak hybrydowy Peugeot 508 RXH sprawdza się w codziennym użytkowaniu?
Skoda Octavia to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów widywanych na polskich drogach. Trzecia generacja czeskiego kompaktu imponuje dojrzałością i jakością konstrukcji. A co oferuje Skoda Octavia III z napędem na obie osie?
Modelem 2008, Peugeot wkroczył do segmentu najmniejszych crossoverów. W teście sprawdzamy, czy brak napędu na obie osie nie przeszkodzi 2008 w podbiciu rynku?
Fiat Panda 4x4 to na polskich drogach widok egzotyczny. Jednak może się to zmieni, bo trzecia generacja modelu wydaje się doskonałą propozycją dla osób mieszkających w górach i służb leśnych.
Czy turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1,6 l, rozwijająca moc maksymalną 150 KM stanowi sprawne źródło napędu dla Forda Focusa kombi?
Golf w wersji Cabriolet w niektórych krajach zyskał miano kultowego. Czy wersja produkowana na bazie szóstej generacji modelu jest w stanie przyciągnąć klienta, gdy po ulicach przemykają już Golfy VII?
Francuzi zainstalowali pod maską statecznego Peugeota 508 wysokoprężny silnik rozwijający moc maksymalną 204 KM. Dodatkowo oznaczyli wersję emblematem GT. Co z tego wyszło?
Ekstrawaganckie nadwozie Citroena DS3 Cabrio przyciąga kierowców, którzy lubią się wyróżniać. Czy atrakcyjna linia nadwozia idzie w parze właściwościami jezdnymi 155-konnego Citroena?
Najnowsza generacja Suzuki SX4 - S-Cross ma wszelkie atuty, by podbić rynek kompaktowych Crossoverów. A wbrew oczekiwaniom jedną z głównych zalet tego modelu jest sprawny napęd 4x4.
Najnowszy kabriolet Opla – Cascada przyciąga wzrok atrakcyjną i proporcjonalną sylwetką. Czy jeździ równie dobrze, jak wygląda?
Kontrowersyjny Nissan Juke jeszcze bardziej wybił się ponad przeciętność. Pod jego maskę trafił benzynowy silnik o mocy 190 KM dostępnej od 5600 obr./min. Czy turbodoładowane serce Juka w połączeniu z ekstrawaganckim nadwoziem gwarantują moc emocji za kierownicą?
Sprawdziliśmy, czy odmłodzony Ford Fiesta napędzany przez nowoczesny silnik 1.0 Ecoboost, który rozwija moc maksymalną 125 KM jest jeszcze w stanie przyciągnąć klientów z taką samą siłą, jak wtedy gdy był nowością rynkową?
Jest coś irytującego w fakcie, że najtańsze BMW 320d Touring xDrive kosztuje 165 900 zł. Ale powtarzając za klasykiem – radość z użytkowania rzeczy najwyższej jakości sprawia, że szybko zapominamy o wysokiej kwocie, którą na nie wydaliśmy.
Najnowszą A-Klasą Mercedes-Benz nie pozostawia złudzeń, że wciąż potrafi zrobić pojazd, który skradnie serca młodszego pokolenia kierowców. W recenzji A200 CDI.
Redakcja Moto.wieszjak.pl wybiera każdego miesiąca spośród recenzowanych samochodów zwycięzców w kategoriach Rozum oraz Serce.
Redakcja Moto.wieszjak.pl wybiera każdego miesiąca spośród recenzowanych samochodów zwycięzców w kategoriach Rozum oraz Serce.
Hyundai SantaFe w wersji siedmioosobowej, w najbogatszej wersji wyposażenia, z silnikiem o mocy 197 KM kosztuje niespełna 200 tys. zł. Czym zachęca wymagających nabywców?
Volvo przygotowało gruntowne zmiany w swojej ofercie. Nie tylko zmodernizowało wygląd gamy modelowej. W ofercie znajdą się nowe silniki Drive-E i nowa ośmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia.
Volkswagen CC to przedstawiciel kontrowersyjnego segmentu czterodrzwiowych coupe. Jego wygląd wzbudza emocje, ale czy piękne nadwozie skrywa funkcjonalne wnętrze?
Hybryda zbudowana na bazie udanej Jetty jest jak na produkt Volkswagena dość kontrowersyjna. Od pierwszego kontaktu czuć, że niemiecki koncern nie liczy na dużą sprzedaż modelu w Europie. W teście Volkswagen Jetta Hybrid.
Wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 95 KM sprawnie napędza czterodrzwiowego Chevroleta Aveo. Jakie jeszcze zalety znaleźliśmy podczas testu małego sedana z amerykańskim rodowodem?
Najnowsza generacja Hondy CR-V nie jest samochodem, którym można zapuścić się daleko w teren. To komfortowy rodzinny pojazd, który dowiezie nas co najwyżej na grzyby. W teście Honda CR-V 2.2 i-DTEC.
W trudnych czasach dla sprzedawców samochodów, Citroen wprowadził na rynek budżetowy model C-Elysee. Sprawdziliśmy, co oferuje najnowszy kompaktowy sedan Citroena.
Najnowsza generacja KII Carens może bez kompleksów stawać w szranki ze znanymi konkurentami produkcji europejskiej. Inżynierowie koreańskiego producenta w końcu stworzyli kompaktowego vana, który nie dość że o lata świetlne wyprzedza poprzedników to jeszcze doskonale trafia w gusta Europejczyków. W teście KIA Carens z silnikiem benzynowym o mocy 135 KM.
Do salonów wjechała najnowsza generacja modelu C4 Picasso. Minivan Citroena nadal łączy nowatorskie rozwiązania z praktycznością wnętrza. Co więcej, w najnowszej odsłonie C4 Picasso zastosowano najnowszą płytę podłogową grupy PSA - EMP2 (Efficient Modular Platform 2).
Ostatnia prawdziwa terenówka. To najprostszy opis jaki można zastosować dla Suzuki Jimny. Tylko, czy w dzisiejszych czasach suvów i crossoverów jest jeszcze miejsce na rynku dla tak bezkompromisowych konstrukcji?