Kategorie

Silnik, Tuning

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto lista kilku jednostek napędowych, które są obiektami marzeń wielu motoryzacyjnych maniaków.
Niemiecka firma tuningowa G-Power zaprezentowało własną wizję najnowszego BMW M5 Bi-Tronik III. Po modyfikacjach silnika i układu wydechowego osiągnięto moc 640 KM.
Kierowcy poszukujący możliwości zwiększenia mocy silnika swojego samochodu sięgają po różne metody modyfikacji. Jedną z nich jest porting. Na czym on polega i kiedy opłaca się inwestycja w taką operację? Podstawowe zagadnienia przedstawimy w poniższym artykule.
Serce naszego auta jest bardzo podatne na wszelkiego rodzaju modyfikacje. A modyfikacji, tych mniej lub bardziej skomplikowanych jest masa. Począwszy od prostych zmian oprogramowania silnika czyli chip-tuningu, przez bardziej skomplikowane modyfikacje mechaniczne, aż po fanaberię jaką jest system podtlenku azotu (NOS).
Wielu właścicieli nowoczesnych aut z silnikami turbodoładowanymi decyduje się na tzw CHIP, czyli na tuning elektroniczny. Zmieniają oprogramowanie jednostki sterującej silnikiem, przez co rośnie moc i moment obrotowy. Tylko czy to bezpieczne? Czy silnik wytrzyma? Co zresztą auta?
Na co warto wydać pieniądze, żeby poprawić osiągi naszego auta? Diabeł tkwi w szczegółach, o których warto wiedzieć tuningując silnik.
Wiele osób tuningujących swoje auta, tuning mechaniczny zaczyna od ożywienia swojego silnika. Czy do każdego silnika można zamontować turbinę? Czy sama sprężarka zapewni trwałość i bezpieczeństwo dla naszego silnika?
Testowanie samochodu na hamowni wcale nie jest fanaberią maniaków tuningu. Warto odwiedzić to miejsce, gdyż dzięki niemu w ciągu godziny możemy dowiedzieć się o stanie silnika więcej niż podczas kilku jazd próbnych.
Uważa się, że zwiększanie mocy silnika jest zabiegiem kosztownym, pracochłonnym, wymagającym sporej wiedzy teoretycznej oraz dostępu do wielu narzędzi i urządzeń warsztatowych. Tymczasem na zwiększeniu mocy silnika można  oszczędzić sporo pieniędzy.
Przychodzi taki moment, kiedy osiągi naszego auta przestają być zadowalające. Jedną z najprostszych metod na podniesienie mocy jest ingerencja w układ dolotowy.
Rynek samochodowy zapewnia szeroki wachlarz produktów i rozwiązań do modyfikacji samochodów. Jakie zabiegi mają sens? Co tak naprawdę warto zmieniać, a o czym lepiej zapomnieć? Oto kilka sugestii.
Tuning to z angielskiego strojenie, dostrajanie. Czyli dążenie do idealnej formy. Zwrot ten zaczął być powszechnie używany w społeczności motoryzacyjnej w Stanach Zjednoczonych w latach 50 i 60. Zwykle używany był w kontekście regulacji silników i gaźników, co było sztuką trudną niczym strojenie skrzypiec.
SWAP to przekładka silnika z jednego samochodu do drugiego. Jest to czasami najtańszy i najbezpieczniejszy - oprócz chiptuningu - sposób podrasowania auta.
Zamontowanie turbosprężarki to obecnie najpopularniejszy sposób na podniesienie mocy silnika. Podpowiadamy, co należy zrobić, jeśli chcemy zamontować w naszym aucie turbosprężarkę.
Chiptuning, ECU, remap. Wiele nazw, jedno działanie. Kiedyś poprawiano moc i parametry silników modyfikując gaźniki. Dziś najłatwiej jest przeprogramować komputer sterujący jednostką napędową.
Nie jest to sport skomplikowany. W skrócie chodzi w nim o to, kto szybciej pokona dystans 402,3 m. To nie skrót, to cały opis sensu wyścigów na ¼ mili. Jak się  do nich przygotować?
 W driftingu chodzi głównie o show, o pokaz umiejętności – podobnie jak w motocyklowym stuncie. Jednak i tu są elementy, które poddaje się surowej ocenie.
.Nie tylko czerwone samochody wyglądają na szybsze, niż są w rzeczywistości. Również niższe mają bardziej agresywny wygląd. I w społecznej świadomości "trzymają się" podczas jazdy po zakrętach niczym przyklejone.
Co to jest hamownia? To urządzenie, które zbada jaką moc i moment obrotowy ma twój samochód. W pewnym uproszeniu – moc odpowiada za maksymalną prędkość, zaś moment za przyspieszenie.
Podtlenek azotu, nitro, NOS i gaz rozweselający – jeden produkt, wiele nazw i zastosowań. Pierwsi byli dentyści, którzy odprężające i narkotyczne działanie N2O wykorzystywali do rozluźniania pacjentów.
Wymiana filtra powietrza na sportowy, np. stożkowy to najpopularniejszy sposób na rozpoczęcie przygody z tuningiem. Odkrywamy tajniki dostarczania powietrza do silnika.
KJS - Konkursowa Jazda Samochodem. Tego typu imprezy przeznaczone są dla kierowców – amatorów. To rajdowa szkoła, po przejechaniu z dobrymi rezultatami kilku imprez w sezonie można ubiegać się o licencję kierowcy rajdowego.
„Tuning” i „tanio” – te dwa pojęcia praktycznie się wykluczają. Ale można pokusić się o ulepszenie auta, które nie zrujnuje twojego budżetu i nie odejmie ci jedzenia od ust.
Magnetyzery pojawiły się na polskim rynku kilka lat temu. Miały m.in. zmniejszać zużycie paliwa, czy oszczędzać silnik i katalizator. Dziś powoli odchodzą w zapomnienie, ale warto poświęcić im kilka słów.