REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Samochody używane, Rynek motoryzacyjny

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kupno auta 2023. Większa dostępność, wyższe ceny

Kupujący auta w 2023 roku będą musieli zmierzyć się ze wzrostem cen pojazdów oraz niepewnością w gospodarce.

Produkcja samochodów w 2022 r. wzrośnie o ponad 12 proc.

Produkcja samochodów w 2022 r. wzrośnie o 12,1 proc. rok do roku - prognozuje bank inwestycyjny Goldman Sachs. Analitycy szacują, że Europie Zachodniej, USA czy Japonii produkcja zwiększy się procentowo o wartość dwucyfrową.

Rejestracja samochodu sprowadzonego z UE - dłuższy termin do końca 2020 r.

Do 180 dni został wydłużony termin na rejestrację pojazdu używanego sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz na zawiadomienie starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu.

Jak obliczyć marżę w przypadku obciążenia przez dostawcę samochodu używanego opłatami aukcyjnymi i przygotowawczymi

Nasza firma zajmuje się handlem samochodami używanymi. Samochody licytujemy na portalu aukcyjnym. Gdy wygrywamy licytację, od firmy Auto1 z Belgii otrzymujemy dokument na samochód i opłaty aukcyjne. Następnie płacimy za samochód do tej firmy, gdzie go wylicytowaliśmy. Po zapłacie otrzymujemy trzy faktury - z trzech różnych oddziałów firmy, z trzech różnych krajów, z trzema innymi NIP - jedną fakturę za samochód, drugą za opłaty aukcyjne, trzecią za opłaty przygotowawcze. Każda z faktur ma inną datę i kontrahenta z innym NIP (Belgia, Holandia). Czy obliczając marżę od sprzedaży takiego samochodu, możemy w kosztach uwzględnić całą wartość zakupu, czyli samochód oraz opłaty aukcyjne, czy tylko samochód?

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA