Kategorie

Przyszłość motoryzacji

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W 2050 r. emisja CO2 ma być obniżona o 90%. To oznacza, że konieczny jest zamiennik dla obecnych paliw. Co to będzie? Odpowiedź w raporcie EFL.
Rok 2020 będzie trudny dla branży motoryzacyjnej, głównie za sprawą radykalnych zmian norm emisji CO2 przyjętych wiosną 2019 roku przez Parlament Europejski. Samochody osobowe, które są głównym źródłem zanieczyszczeń, odpowiadają za ponad 60% wszystkich emisji CO2 z transportu drogowego w Europie. Celem nowych przepisów UE jest docelowo doprowadzenie do redukcji emisji CO2 z transportu o 60% do końca 2050 roku. W związku z tym emisja CO2 z nowych samochodów sprzedawanych w Unii Europejskiej musi gwałtownie spaść pomiędzy rokiem 2021 i 2030.
Diesel nie ma się czego obawiać - władza samochodów zasilanych olejem napędowym jest niezagrożona. Elektryczna konkurencja, choć stale rozwijająca się i wspierana przez liczne zachęty i regulacje prawne UE, nie jest w stanie zdetronizować diesla. Wynika to z niewielkiej elastyczności w zastosowaniu samochodów elektrycznych, a także z ich wysokiej ceny, małego zasięgu oraz ograniczonej liczby stacji ładowania. O przyszłości rynku samochodowego mówi Jakub Faryś, prezes PZPM.
Samochody będą komunikować się ze sobą i z systemem świateł drogowych? Continental twierdzi, że tak.
Model posiadania samochodów nie uległ większej zmianie na przełomie ostatnich stu lat. Drogi stają się jednak coraz bardziej zatłoczone, a surowce naturalne nieubłaganie się kurczą, dlatego nastał czas, aby został on zoptymalizowany.
Czy można wytwarzać opony z ziół? Jak najbardziej! Chce tego dowieźć Continental, który przygotowuje placówkę naukową mającą na celu rozwijanie uprawy roślin i przygotowywanie z nich surowca do produkcji opon.
Aby przyspieszyć wdrożenie na rynek pojazdów autonomicznych Toyota, BMW i Allianz wykupiły licencję na technologię sztucznej inteligencji opracowaną przez firmę Nauto z Doliny Krzemowej. Dzięki niej będą ony mogły skrócić czas niezbędny do opracowania samochodów sterowanych sztuczną inteligencją!
Choć w Europie osiągnięcia Chińczyków w przemyśle samochodowym są raczej nie znane, to historia ich motoryzacji jest ciekawa i bardzo bogata. Jak wygląda chiński rynek samochodowy i czym się charakteryzuje?
Plany Volkswagena są ambitne. Oprócz dalszego wzrostu udziału jego aut na rynkach światowych, niemiecki koncern chce wyraźniejszej cyfryzacji w swojej marce. Na czym dokładnie ma ona polegać?
Według prezesa Volkswagena Matthiasa Müllera trzy najsilniejsze trendy napędzające w tej chwili postęp w motoryzacji to cyfryzacja, rozwój technologii autonomicznych oraz napędów elektrycznych. Według niego, do końca dekady, samochody elektryczne będą w stanie osiągać zasięgi rzędu 500 km na jednym cyklu ładowania, a uzupełnienie energii nie będzie trwało dłużej niż przerwa na kawę. Przewiduje też znaczy spadek cen samochodów zasilanych elektrycznie.
Firma NVIDIA zaprezentowała platformę NVIDIA DRIVE™ PX 2 – najpotężniejsze rozwiązanie do obsługi sztucznej inteligencji w pojazdach. To ona ma się przysłużyć stworzeniu aut autonomicznych.
Zdaniem ekspertów przyszłość polis komunikacyjnych jest przesądzona. Za ok. 40 lat prawdopodobnie zostaną wycofane z rynku. Dlaczego?
Ministerstwo Gospodarki organizuje cykl prezentacji i szkoleń z zakresu szeroko pojętej motoryzacji. Czego będzie można się dowiedzieć?
Samochody zasilane wodorem już za chwilę trafią do produkcji seryjnej. To nie pieśń przyszłości, Toyota właśnie została pierwszym producentem zarejestrowanym przez Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu Japonii, uprawnionym do wytwarzania zbiorników magazynujących wodór sprężony do 700 barów.
Nissan zaprezentował swój plan dotyczący wdrożenia autonomicznych samochodów w najbliższej przyszłości.
Już niedługo nowe akumulatory przy tych samych rozmiarach będą oferować nawet o 50 % większą pojemność. Inżynierowie z firmy Jenox przedstawiają swój najnowszy pomysł na wydajne akumulatory.
Mechanika pojazdowa wymaga stałego pogłębiania wiedzy i udoskonalania metod napraw auta. Jak zatem w przyszłości będzie wyglądać zakład mechaniczny?
Według ekspertów, przyszłość branży motoryzacyjnej zmierza w kierunku samosterujących pojazdów. Co więcej, postęp nastąpi szybciej niż przypuszczamy. Pierwsze samochody, które będą się poruszały bez ingerencji kierowcy wejdą na rynek już w 2016 r.