REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Emisja dwutlenku węgla

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Elektrownie jądrowe w Polsce – czy Francja pomoże przyspieszyć ich powstanie?

Kontynuujemy kontakty z polskimi władzami w sprawie budowy elektrowni jądrowej - powiedział PAP szef polskiego biura francuskiego koncernu EDF Thierry Deschaux. Jak dodał, EDF nadal widzi szansę, by wspomóc Polskę w szybszej realizacji projektu jądrowego.

Rosyjska agresja przedefiniuje globalny rynek węglowy

Rosyjska agresja przedefiniuje globalny rynek węglowy i uzależni świat od węgla. Pierwszą fazę globalnego kryzysu energetycznego wywołał niedobór gazu ziemnego, teraz nadchodzi kryzys węglowy - twierdzi Bloomberg

Wychwytywanie CO2 z powietrza. Czy technologia CDR zmieni metody walki z ociepleniem klimatu?

Amerykanie stawiają właśnie na technologię wysysania dwutlenku węgla z atmosfery. Wyobraź sobie miliony urządzeń wielkości autobusu rozsianych wzdłuż linii brzegowych i ustawionych na otwartych przestrzeniach przemysłowych, zasilanych ogromnymi ilościami energii odnawialnej, które wysysają dwutlenek węgla z powietrza. Okazuje się to coraz bardziej realne za sprawą innowacyjnych technologii. W ub.r. biznesmen Elon Musk przekazał 100 mln dol. na nagrodę za najlepszą technologię wychwytywania dwutlenku węgla - CDR. Co, więcej pozyskiwany dwutlenek węgla można magazynować w różnych produktach np. betonie.

Naukowcy: Notujemy rekord emisji CO2

Według amerykańskiego meteorologa Eriac Holthausa, na początku kwietnia br. przekroczyliśmy poziom 418 cząstek CO2 na milion (ppm) emitowanych do atmosfery.

REKLAMA

Unia szykuje dodatkowe sankcje za emisje CO2 w transporcie morskim

Pomimo kilkuprocentowego spadku emisji CO2 w żegludze na obszarze EOG, możliwej dalszej redukcji zanieczyszczeń w tym roku oraz planowanego włączenia transportu morskiego do unijnego systemu handlu emisjami (EU ETS), osiągnięcie celów klimatycznych zaproponowanych na rok 2030 wciąż stoi pod znakiem zapytania. Zostało zbyt mało czasu, flota jest zbyt młoda, a przepisy IMO powolne i niewystarczające. Unia chce kar i dodatkowych obostrzeń, ale na zagrożenia klimatyczne reaguje także branża transportowa.

REKLAMA

REKLAMA