Kategorie

Auta miejskie, Poradnik kupującego

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skoda Citigo to czeski odpowiednik niemieckiego Volkswagena Up! i hiszpańskiego Seata Mii. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Skody Citigo wybrać.
Volkswagen Up! to nowość na rynku. Auto jest jednym z trzech bliźniaków grupy Volkswagena – oprócz modelu Up! sprzedawana będzie także Skoda Citigo i Seat Mii. W poradniku przedstawiamy jaka wersja najmniejszego auta z Wolfsburga jest godna polecenia.
Suzuki Swift trzeciej generacji został zaprezentowany w 2004 roku. Jego poprzednik, produkowany przez 15 lat Swift II, zarówno jakościowo, jak i technologicznie był przedstawicielem motoryzacji lat 80. Dzięki nowemu wcieleniu klienci przypomnieli sobie o miejskim Suzuki i auto odniosło spory rynkowy sukces.
Najmniejsze auto w gamie modelowej Forda – model Ka I generacji – produkowany był przez 12 lat – od 1996 do 2008 roku. W 2003 roku do odmiany 3-drzwiowej dołączyła usportowiona wersja SportKa oraz roadster StreetKa. Grupą docelową Forda Ka mieli być młodzi ludzie z dużych miast, dla których póki co ważniejsze jest codzienne przemieszczanie się z domu do pracy, niż rodzinne wyjazdy na wakacje.
Europejska premiera Hondy Jazz miała miejsce w 2002 roku. Mimo, że było to w zasadzie pierwsze miejskie auto japońskiego producenta, szybko zdobyło zaufanie wśród klientów. Właściwie jedyną poważną wadą Hondy Jazz jest jest…cena.
Opel Corsa dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych. Nabywcy mogą też wybierać spośród czterech silników benzynowych, trzech wysokoprężnych oraz czterech wersji wyposażeniowych. Która konfiguracja jest optymalna?
Citroen C3 pierwszej generacji to małe, praktyczne i niepospolite miejskie autko. Wyglądem nawiązuje do słynnego modelu 2CV, zwanego kaczką. Nie jest to drogie auto, choć czasami koszty napraw elektroniki mogą nas zadziwić.
Zwrotny, przestronny i tani Hyundai Atos to ciekawa propozycja z rynku wtórnego. Ograniczony komfort jazdy oraz znaczne spalanie sprawiają, że nie każdy będzie nią zachwycony. Czy używany Hyundai Atos zasługuje na uwagę?
Decydując się na Skode Fabię jest w czym wybierać. Niemal każdy znajdzie w ofercie coś dla siebie. I nie ma znaczenia czy ktoś chce tanie auto miejskie, małego sportowca czy pojazd dla wielbiciela zieleni. Dwie wersje nadwoziowe (trzy jeśli liczyć uterenowionego Scouta), dziesięć silników i pięć podstawowych wariantów wyposażenia (do tego dochodzą wersje specjalne Van, Greenline, RS, Scout, limitowana Monte Carlo oraz rozmaite wersje promocyjne) – naprawdę jest w czym wybierać.
Alfa Romeo MiTo dostępna jest z czterema jednostkami benzynowymi oraz dwoma wysokoprężnymi. Podczas zakupu można też wybrać jedną spośród dwóch odmian wyposażeniowych. Oto nasz poradnik kupującego.
Nabywca Toyoty Yaris nie ma dużego manewru jeśli chodzi o wybór wersji – dwie wersje nadwoziowe, trzy silniki i cztery standardy wyposażenia. Jednak zróżnicowanie jest na tyle duże, że każdy znajdzie auto adekwatne do potrzeb i możliwości finansowych. Oto nasz poradnik kupującego.
Citroen DS3 to samochód dla ludzi pragnących się wyróżnić. Oferuje wiele gadżetów, które pozwolą na jego personalizację. Niestety oryginalność jest w cenie – tutaj za wszystko trzeba sporo płacić.
Decydując się na zakup Nissana Micry musimy pogodzić się z faktem, że wybór wariantów będzie mocno ograniczony. Jedyne w czym możemy „przebierać” to wersje wyposażeniowe, a i w tym wypadku nie ma zbyt wielu możliwości.
Wybór w ofercie Volkswagena Polo nie jest łatwy. Nowe Polo dostępne jest w trzech wersjach nadwoziowych oraz kilku silnikowych. W niniejszym poradniku podpowiadamy, wybór którego Polo jest optymalny dla większości kierowców.
Hyundai oferuje przyzwoitą ilość wariantów konfiguracyjnych. Co prawda nie ma szaleństwa, ale prawie każdy znajdzie coś dla siebie. Ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych.
Duże rodzinne kombi z podwyższonym prześwitem i napędem na cztery kola, czyli popularne SUV-y często klasyfikuje się jako auta terenowe. To nadużycie - SUV zwykle nie nadaje się do jazdy w ciężkim terenie. Od terenówki różni się chociażby budową nadwozia i napędu, przy czym nie oznacza to, że jest gorszy, raczej bardziej uniwersalny...
Konfigurator Fiata Bravo to dość skomplikowane miejsce. Na dodatek Fiat oferuje obecnie na Bravo atrakcyjne promocje, warto też nieco potargować się w salonie o dodatkowe upusty.