Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu wałek rozrządu. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące wałek rozrządu.
Wałek wyrównoważający - co to takiego?
Aktualizacja: 07.05.2020
Silnik to nie tylko moc i spalanie. Jednostka napędowa to przede wszystkim zestaw elementów, do których zaliczyć można np. wałek wyrównoważający. Dziś opowiem o tym skąd się wziął i jaką właściwie pełni rolę w motorze. »
Jakie elementy silnika są najbardziej narażone na zatarcie?
Aktualizacja: 05.09.2016
Żywotność poszczególnych podzespołów silnika zależy w największym stopniu od jakości ich smarowania. Gdy w układzie brakuje oleju lub ma on zmienione właściwości to nietrudno o zatarcie silnika. Które elementy motoru są najbardziej narażone na zacieranie? »
Aktualizacja: 13.07.2012
Każdy silnik tłokowy ma układ rozrządu, który pełni kluczową rolę w jego działaniu. Układ rozrządu odpowiada za dostarczenie ładunku do cylindra oraz odprowadzenie spalin do kanałów wylotowych. Ten mechanizm podczas awarii unieruchamia pojazd i może doprowadzić do poważnych usterek, dlatego odpowiednie serwisowanie jest niezwykle ważne. »
System zmiennych faz rozrządu Valvelift
Aktualizacja: 22.03.2012
Dynamiczny wzrost mocy w silnikach spalinowych nie byłby możliwy, gdyby w parze z wysokimi osiągami jednostek napędowych, nie wprowadzano by rozwiązań, ograniczających ich paliwożerność. Valvelift to pomysł inżynierów Audi na zwiększenie wydajności silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. »
Jak działają zmienne fazy rozrządu? Dlaczego są stosowane?
Aktualizacja: 09.01.2015
Zmienne fazy rozrządu pozwalają na uzyskanie lepszych parametrów spalania, uzależniając kąt otwarcia zaworu od wielkości aktualnych obrotów silnika, czy sposobu w jaki został naciśnięty pedał przyśpieszenia. Dzięki zmiennym fazom rozrządu silnik ma zwiększyć dynamikę naszego samochodu, a jednocześnie obniżyć apetyt na paliwo. W jaki sposób realizowana jest zmiana faz rozrządu i na czym to polega? »
Układ olejenia w silniku – jak to działa?
Aktualizacja: 15.03.2012
Pracujący silnik w celu zredukowania tarcia pomiędzy elementami, musi mieć dostarczany olej w dziesiątki miejsc. W jaki sposób olej dostaje się do panewek wałków, na powierzchnię cylindrów, czy łożysk pomp oraz turbosprężarek? Jak skonstruowany jest układ smarowania silnika w samochodzie? »
Jak zamontować uszczelkę podgłowicową?
Aktualizacja: 15.03.2012
Uwaga – to zadanie wprawdzie można wykonać posiadając w garażu podstawowy komplet kluczy i minimum wiedzy technicznej, jednak przy jakichkolwiek wątpliwościach należy skorzystać z usługi specjalisty. »
Jak prawidłowo zamontować świece zapłonowe?
Aktualizacja: 07.12.2012
Jak się okazuje, w przypadku montaży świec zapłonowych wszystko jest kwestią prawidłowego monumentu dokręcania. Zbyt mocne lub słabe dokręcenie świec zapłonowych powodują wiele problemów. »
Jak regulować luzy zaworowe w starszych typach silników?
Aktualizacja: 21.09.2011
Aby zawory pracowały prawidłowo, muszą być odpowiednio wyregulowane. Jedyną wielkością podlegającą regulacji, jest luz zaworowy czyli luz, który występuje pomiędzy dźwignią zaworu lub krzywką wałka rozrządu, a trzonkiem zaworu. »
Jak zlokalizować i usunąć podejrzane stuki w komorze silnika?
Aktualizacja: 29.06.2011
Jest sporo przyczyn stuków, które wydobywają się spod maski podczas pracy silnika. Nie zawsze świadczą o usterce silnika, ale wszystkie podejrzane stuki w komorze silnika należy traktować poważnie. »
Od stycznia 2013 roku pełni funkcję Prezesa Tax Care. Wcześniej, przez blisko trzy lata, pracował na stanowiskach: Dyrektora Sprzedaży oraz Wiceprezesa Zarządu.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »