Kategorie

Lancia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Z samochodami jest jak z winem. Im starsze, tym lepsze. Szczególnie jeżeli wyszły z tak renomowanej, motoryzacyjnej winiarni, jak studio projektowe Giorgetto Giugiaro. Oto 10 najlepszych nadwozi stworzonych przez włoskiego mistrza.
Świat włoskiej mody to Armani, Gucci i Dolce & Gabbana. W motoryzacji w tym samym czasie rządziła Pininfarina, Giugiaro i właśnie Bertone! Dziś przypomnimy najpiękniejsze projekty ostatniego z domów stylistycznych.
Włoskie dzieło sztuki inżynieryjnej było produkowane przez zaledwie 4 lata. Tak, wolnossącą V-szóstkę wykończyły normy emisji spalin. Kierowcy mogą jednak ocalić silnik 3.2 V6 Busso przed zapomnieniem. Szczególnie że warto!
Lancia Voyager to bliźniacza siostra legendy minivanów – Chryslera Voyagera. I jak na Voyagera przystało trudno znaleźć jej bezpośredniego konkurenta. Ta indywidualistka, która gra w swojej lidze.
Lancia znika z rynku. Przedstawiciele Fiata zapowiedzieli, że to już koniec włoskiej marki.
Lancia Ypsilon III adresowana jest do osób ceniących styl i indywidualizm, a od auta oczekujących także wysokiej mobilności i funkcjonalności. Postanowiliśmy sprawdzić jak nowa Lancia spisuje się z najmocniejszym, dwucylindrowym silnikiem na rynku jakim jest TwinAir.
Lancia Kappa miała swoje pięć minut w latach 90-tych kiedy to była używana jako limuzyna rządowa. Dziś jej blask nieco przygasł, ale ciągle warto zainteresować się tą limuzyną. Czy na pewno?
Szukasz luksusu przez duże S, a niemieckie limuzyny są dla Ciebie zbyt opatrzone? Idź do dilera Lancii, gdzie znajdziesz Themę -oryginalne auto ze świetnym silnikiem, w korzystnie skalkulowanej cenie.
Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem pojazdy w kategoriach Rozum i Serce.
Voyager od lat jest synonimem amerykańskiego vana. To model stworzony do wielogodzinnych podróży. Dziś ten sztandarowy pojazd amerykańskich rodzin trafił pod skrzydła włoskich stylistów. Wyszła z tego Lancia Voyager.
Lancia Ypsilon powstała w głowach ludzi, którzy chcieli stworzyć luksusowe auto dla mieszkańców europejskich metropolii. Spakowanie maksimum luksusu w tak małe nadwozie mogło udać się tylko Włochom. Przedstawiam na wskroś nowoczesną Lancię Ypsilon.
Jest ich troje – Bravo, Giulietta i Delta. Łączy ich płyta podłogowa i w ogóle większość innych elementów, szczególnie tych, których na pierwszy rzut oka nie widać. Pochodzą z koncernu Fiat, a każdy celuje w inny segment klientów. Najwyżej mierzy Lancia.
JTD, czyli uniJet Turbo Diesel, to pełna nazwa fiatowskich silników diesla, wykorzystujących bezpośredni wtrysk paliwa typu Common Rail. Pierwszy silnik JTD pojawił się w 1997 roku i został zamontowany w Alfie Romeo 156.
W poradniku tym przedstawimy zestawienie żarówek do najpopularniejszych modeli Lancii. Warto wiedzieć jakie typy żarówek są zmontowane w naszym aucie.
Polski importer ujawnił ceny swojego nowego auta klasy wyższej – modelu Thema. Ceny zaczynają się od 183 100 zł za wersję 3.6 Gold, zaś kończą na 222 600 zł, które trzeba zapłacić za wersję 3.0 Executive.
Lancia Thesis jest bez wątpienia autem nietuzinkowym, które zwraca na siebie uwagę swoim wyglądem. Samochód niezwykle ekstrawagancki, który nie zdobył uznania na rynku.
Nowa Lancia Thema, powstała w wyniku współpracy pomiędzy Fiat SpA a Chrysler Group, jest nowym graczem na rynku aut luksusowych. Teraz producent wprowadza auto na rynek włoski.
Lancia, obok Alfy Romeo i innych włoskich marek, zawsze uznawana była za synonim stylu i elegancji. W swojej ponad stuletniej karierze, Lancia próbowała swoich sił w różnych niszach rynku motoryzacyjnego – produkowała samochody osobowe, ciężarówki, wystawiała swoje pojazdy do rajdów i wyścigów formuły 1. Jedno jednak zawsze wychodziło im najlepiej – projektowanie pięknych i stylowych limuzyn. Teraz powraca ze swoim flagowym modelem – Lancią Themą.
Lancia wprowadza nowy flagowy model. Samochód został stworzony w wyniki współpracy Fiata z Chryslerem i bazuje na modelu 300C.
Do końca 2011 roku Fiat chce zamknąć swoją fabrykę w Termini Imerese na Sycylii, w której do tej pory była produkowana Lancia Ypsilon. Zakłady ma odkupić lokalna firma Dr Motor sprzedająca we Włoszech przerobione modele chińskiej marki Chery z własnym logo. Nowy kupiec deklaruje, że włoży w sycylijską fabrykę 115 mln euro i do 2017 r. zapewni 1,3 tys. miejsc pracy. Rozpoczęto już negocjacje ze strajkującymi związkami zawodowymi.
Nie trzeba wydawać setek tysięcy żeby stać się właścicielem luksusowego auta. Limuzyny klasy premium bardzo tracą na wartości i już po 8-9 latach auto warte jako nowe ponad 200 tysięcy złotych można kupić za... 30 tysięcy. Warto szukać diesla, bo utrzymanie auta klasy wyższej nie jest tanie.
Lancia Flavia Cabrio wejdzie do seryjnej produkcji. Wszystko dzięki sukcesowi, jaki odniosła koncepcyjna Flavia Cabrio na targach w Genewie w 2011 roku.
Lancia Thema, Voyager i Flavia Cabrio. Trzy pierwsze modele zrodzone z aliansu nowej Lancii i nowego Chryslera na prestiżowym „wybiegu" 64. Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Na frankfurckim stoisku Lancii podziwiać można także modele Musa oraz Delta wchodzące w skład najpełniejszej obecnie gamy pojazdów klasy Premium - poczynając od segmentu B, a na pełnowymiarowych MPV skończywszy.
Lancia Fulvia Coupe została zaprezentowana po raz pierwszy na salonie samochodowym w Genewie w 1965 r. W 2003 r. Lancia zaprezentowała koncepcyjną Fulvię coupe, której produkcja nie ruszyła do dziś. Pierwowzór auta napędzały silniki o mocach do 115 KM. Sądząc po rozmiarach auta, gdyby dziś produkowano Fulvię coupe auto stanowiło by konkurencję dla takich konstrukcji jak Mazda MX-5, czy BMW serii 1 coupe. Spoglądając na zdjęcia tego pięknego modelu koncepcyjnego pozostaje nam trzymać kciuki, że niebawem projekt zostanie wdrożony do produkcji seryjnej.
Lancia Stratos to jeden z wyścigowych modeli Lancii. Produkowany był w latach 1972-1974. Stratos obecnie jest uważany za ikonę rajdów samochodowych.
W czerwcu br. wejdzie na rynki Europy Lancia Ypsilon, która jest już czwartą generacją modelu, mierzącego swoje powodzenie liczbą półtora miliona pojazdów na drodze. Od września nowa Lancia będzie dostępna w Wielkiej Brytanii i Irlandii pod marką Chrysler.
Najnowsza Lancia Ypsilon ma trudne zadanie. Musi przekonać do siebie wymagających klientów szukających produktów z klasy premium. Czy małe auto ma na to szanse?
Polska fabryka Fiata w Tychach kilka tygodni temu rozpoczęła produkcję nowego modelu Lancii. Podstawowa wersja najnowszej Lancii Ypsilon kosztuje 44 900 złotych.
Lancia Delta seria 1 to odświeżona wersja zaprezentowanej w 2008 roku Delty, zwaną też serią 0.
Polska fabryka Fiata ruszyła właśnie z seryjną produkcją nowego modeli Lancii. Ypsilon najnowszej generacji będzie produkowany wyłącznie w Tychach.
Wśród genewskich premier nie zabraknie samochodów, które zmienią oblicza ulic. Tegoroczne targi są kolejnym etapem koreańskiej ekspansji w Europie. W poniższym zestawieniu prezentujemy auta, które na pewno zostaną wprowadzone do produkcji.
Lancia Ypsilon najnowszej generacji będzie jedną z głównych premier włoskiej marki podczas najbliższych targów motoryzacyjnych w Genewie.
Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem auta w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Fiat Bravo i Alfa Romeo Giulietta.
Lancia Delta to kompakt segmentu Premium. W gamie znalazła się co prawda jedna odmiana nadwoziowa, ale przyglądając się gamie oferowanych silników oraz poziomów wyposażenia można się pogubić. Podpowiadamy, którą wersją auta warto się zainteresować.
Lancia Delta to nie jest zwykły kompakt z klasy Premium. Żeby cieszyć się z posiadania Delty trzeba nade wszystko cenić wysublimowany styl i niebanalność. Wtedy na resztę można przymknąć oko.

Lancia Kappa

Lancia Kappa to samochód luksusowy, którego pierwszy egzemplarz wyjechał z fabryki w 1994 roku. Kappa zastąpiła Lancię Themę. Często nazwę Lancia Kappa skracano do Lancia K.
Fulvia to włoski czterodrzwiowy sedan produkowany przez włoską Lancię w latach 1963 – 1976. Model zaprojektowany przez Antonio Fessię zastąpił Lancię Appię.

Lancia Thema

Lancia Thema to włoski samochód klasy wyższej produkowany w latach 1984–1994. Samochód powstał dzięki współpracy Alfa Romeo (164), Fiata (Croma), Saaba (9000) oraz Lancii.

Lancia Lybra

Lancia Lybra była następcą Lancii Dedry, należy ona do tej samej klasy samochodów, co Audi A4, Mercedes klasy C, BMW serii 3 i Jaguar X-Type.
Lancia Ypsilon produkowana jest od 1985 roku, jako trzydrzwiowy hatchback, jest następcą Autobianchi Y10, sprzedawanego poza Włochami jako Lancia Y10.

Lancia Delta

Włoski koncern samochodowy wprowadził w 2008 roku kolejny model Lancii. Kompaktowa Delta swym wyposażeniem i poziomem komfortu aspiruje do aut luksusowych.

Lancia Musa

Lancia Musa to luksusowa odmiana Fiata Idei, należąca do segmentu minivanów. Designerzy zadbali o podkreślenie cech charakterystycznych dla marki, główny nacisk położyli na wyeksponowanie charakteru rodzinnego, nie zapominając jednak o nawiązaniach do klasycznych cech stylu Lancii.
Mercedes wprowadzi na rynek model CLS w nowej wersji nadwoziowej. Auto trafi do sprzedaży w 2012.
Lancia na Paris Motor Show wystawi modele Delta, Ypsilon i Musa w różnych wersjach specjalnych. Auta odniosły już sukces we Włoszech, teraz zostaną wprowadzone na inne rynki.
W obrębie tej samej definicji limuzyny różne firmy wypracowały swoje własne sposoby na zdobycie klientów. Lancia Thesis to indywidualista dla romantyków, Mercedes E (W210) to klasyka gatunku.
Na tę wiadomość czekali wszyscy miłośnicy wyjątkowych aut. Nowa, stylowa Lancia Delta jest już w Polsce!
Dziś w fabryce Fiata w Tychach odbył się XII Dzień Rodzinny. Kto nie był, niech żałuje.