Kategorie

Koło dwumasowe

Trzymanie sprzęgła na światłach to popularne zjawisko na polskich drogach. Kierowcy chcą być zawsze gotowi do ruszenia z miejsca. Czy to błąd?
Jak ruszać dieslem? Oto pytanie, na które postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Opowiemy też o optymalnych obrotach i zmianie biegów.
Naprawa sprzęgła generuje potężne koszty. Jak je obniżyć? Pomijając wymianę dwumasy. A więc czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego?
Dziś porozmawiamy o jednym z ulubieńców kierowców ostatniego dwudziestolecia. Chodzi oczywiście o koło dwumasowe. Benzyna nie stanowi wyjątku. Silniki zasilane bezołowiową też są w nie wyposażane.
Nowoczesne auta są drogie w serwisowaniu. A jednym z warsztatowych koszmarów kierowców jest koło dwumasowe. Regeneracja elementu obniża koszty naprawy. Tylko czy to właściwie dobry pomysł?
Rosnące wysilenie jednostek napędowych sprawiło, że standardem na rynku stało się koło dwumasowe. To redukuje ilość drgań skrętnych, decyduje o kulturze pracy silnika i wydłuża czas jego życia. Zatem jak sprawdzić dwumas podczas jazdy?
Koło dwumasowe wytrzymuje przeciętnie od 60 do nawet 300 tysięcy kilometrów. Od czego zależy jego trwałość? Głównie od nawyków kierowcy. Jakie zatem są przyczyny awarii koła dwumasowego?
Nowe wymogi stawiane silnikom wysokoprężnym od końca lat dziewięćdziesiątych tylko komplikowały ich osprzęt. Choć nie zawsze. Bo na rynku nie brakuje też np. diesli bez koła dwumasowego. Które to? Oto nasza lista
Sprzęgła oraz dwumasowe koła zamachowe są jednymi z najdroższych elementów w układzie napędowym samochodów. Przedstawiamy listę wybranych, popularnych zamienników oryginalnych części zamiennych elementów sprzęgła i koła dwumasowego.
Zamachowe koło dwumasowe coraz częściej pojawia się w autach z silnikiem benzynowym. Z jakimi wydatkami należy się zatem liczyć w przypadku jego awarii?
Koszt wymiany koła dwumasowego liczony jest w tysiącach złotych. Zobacz z jakimi wydatkami powinien liczyć się właściciel auta, które nim dysponuje.
Jakie są najczęstsze usterki dwumasowego koła zamachowego? Co jest najsłabszym elementem tego podzespołu? Czy można ograniczyć jego awaryjność?
Koszt wymiany koła dwumasowego jest wysoki. Alternatywą dla zakupu nowej części jest jej regeneracja. Na czym polega regeneracja koła dwumasowego?
Obawa przed koniecznością wymiany koła dwumasowego sprawia, że wielu kierowców zmienia swój styl jazdy. Jeździ spokojnie, mało dynamicznie i stosuje zasady ekodrivingu. Jak się okazuje taka jazda jeszcze szybciej niszczy koło dwumasowe. Dlaczego?
Jakie są objawy zużytego dwumasowego koła zamachowego? Jego wymiana wymaga zakupu nowego sprzęgła, dlatego koszt tej operacji sięga nawet 5 000 zł. Kiedy należy wymienić koło dwumasowe?
Koło dwumasowe to podzespół znany wielu kierowcom użytkującym samochód z silnikiem diesla. Jego regeneracja jest kosztowna i po pewnym przebiegu nieunikniona. Jak sprawdzić, który silnik ma zamontowane koło dwumasowe. Czy w niektórych przypadkach można takie koło zastąpić tańszym rozwiązaniem?
Awarie koła dwumasowego to częsta i kosztowna przypadłość współczesnych diesli. Po części to wina niedoskonałości konstrukcji „dwumasówki”, ale żywotność koła dwumasowego można też skrócić złą techniką jazdy. Dlaczego psuje się kolo dwumasowe, jak można zapobiec awarii?