Kategorie

Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.
Ponad 1/3 wypadków ma związek z kondycją ogumienia, natomiast tylko 2/3 kierowców w sezonie jesienno-zimowym jeździ na oponach zimowych lub całorocznych z homologacją zimową - takich informacji dostarczają eksperci PZPO. Specjaliści wskazują, że opony jako jedyny element łączący pojazd z drogą mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Odpowiednie ogumienie zwiększa bezpieczeństwo, skraca drogę hamowania oraz przekłada się na zmniejszone zużycie paliwa.
Ostatni tydzień wakacji to trudny okres - to czas wzmożonego ruchu na drogach, stresu spowodowanego korkami oraz częstszych kolizji i wypadków. Koniec wakacji to także moment, w którym można wstępnie podsumować wypadkowe statystyki. W trakcie tegorocznych wakacji na polskich drogach dochodziło do prawie 100 wypadków dziennie.
Raport Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu nie pozostawia wątpliwości. W Polsce ginie najwięcej osób w UE w przeliczeniu na przejechanych miliard kilometrów. Co więcej, stan bezpieczeństwa na polskich drogach poprawia się zbyt wolno.
Badanie wzroku jest obowiązkowe dla kandydatów na kierowców. Po zdobyciu uprawnień do prowadzenia pojazdu regularne badanie u okulisty nie jest wymagane. Jednak prowadzący pojazdy powinni kontrolować stan oczu regularnie. Jak często?
Okazuje się, że temat bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych nie jest niszowy. Każdego roku gnie w wypadkach na przejazdach kolejowych średnio 38 osób. Prawie zawsze z winy kierowców.
Temat wpływu infrastruktury, np. słupów latarniowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego nie przebija się w mediach. Tymczasem, od 2015 r. wchodzą w życie wyśrubowane normy absorpcji energii przez słupy latarniane.