reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Zarządzanie zespołem

Jak na podstawie analizy SWOT stworzyć strategię firmy?

Aktualizacja: 28.10.2011

O koncepcji SWOT często mówi się: analiza SWOT. W rzeczywistości to więcej niż sama analiza, ponieważ umożliwia także sformułowanie strategii firmy na podstawie wyników przeprowadzonej analizy. »

Co dzieje się w firmie, gdy prezes ma mentalność specjalisty?

Aktualizacja: 28.10.2011

Pracownik firmy zajmujący stanowisko prezesa ma pewne doświadczenia zawodowe oraz pewną ugruntowaną postawę wobec biznesu. Ekspert Michael Gerber wyróżnia trzy takie postawy: przedsiębiorca, menedżer, specjalista. Co dzieje się w firmie, gdy na czele firmy stoi prezes-specjalista? »

Ile zarabia polski menedżer?

Aktualizacja: 28.10.2011

Polski menedżer coraz częściej zmienia pracę i oczekiwania finansowe. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji raportu Polski Menedżer 2010. Zdecydowana większość ankietowanych, pomimo krótkiego stażu pracy zmieniała zatrudnienie 2 lub 3 razy. Jakie są więc finansowe wymagania kadr zarządzających? »

Na czym polega wykup menedżerski i jakie są jego rodzaje?

Aktualizacja: 28.10.2011

Menedżerowie to grupa właścicieli spółek, o której stosunkowo rzadko słychać w mediach. Jednak mają oni tę zaletę, że znają specyfikę pracy w danej firmie i posiadają zapał, którego czasem brakuje inwestorom zewnętrznym. »

Ułomności firm są tworzone przez jej zdolności

Aktualizacja: 28.10.2011

Miarą czy jesteś w czymś wyjątkowo dobry jest to, że talent ten powinien tworzyć jakąś bliźniaczą ułomność, słabą stronę. Wysoki człowiek nadaje się na koszykarza, ale niezbyt na rajdowca. Zwinny napastnik nie jest w stanie walczyć fizycznie z twardym obrońcą, choć może go wyprzedzić. Firmy w których ceni się regulamin i procedury kiepsko radzą sobie z improwizowaniem i wykorzystywaniem na bieżąco pojawiających się szans. Jeśli cenisz punktualność w dostawach, to nie bierz się za dostarczanie produktów firm trzecich. »

Jak to jest z analizą rynków?

Aktualizacja: 28.10.2011

Gdy klienci są namierzeni, ich potrzeby – znane, a struktura kosztów – opracowana, łatwo można dokonywać analiz opłacalności. Ale gdy nie wiadomo kto jest klientem, do czego wykorzysta produkt, a także ile byłby w stanie za niego zapłacić – analizy to czysta fantazja. W takich warunkach niewiedzy tworzą się przełomowe innowacje – i trzeba to uszanować. W przeciwnym razie nic z tego nie wyjdzie. »

Dlaczego zasoby spółki zależą od klientów?

Aktualizacja: 28.10.2011

Prawdziwą strategię działania firmy narzuca nie apodyktyczny prezes, ale zdanie klientów poparte zakupami lub ich brakiem. Kto to ignoruje, naraża się na kłopoty. »

Jak zorganizować w firmie system sponsoringu projektów strategicznych?

Aktualizacja: 28.10.2011

Właściwie opracowany system sponsoringu zapewnia kierownikom projektów i programów wsparcie wyższego szczebla w hierarchii przedsiębiorstwa i tworzy forum dla rozmów kierowniczych, które ukierunkowują decyzje w zakresie inwestycji projektowych. Sponsorzy oferują nieocenioną pomoc w odniesieniu do zakresu, harmonogramu i środków niezbędnych do wyboru projektów i ich zarządzania. »

Co dalej z niedoborem talentów?

Aktualizacja: 28.10.2011

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy. »

Pracownik na wyłączność?

Aktualizacja: 28.10.2011

Firma może podpisać z pracownikiem umowę o zakazie konkurencji. W pewnych przypadkach umowa taka może ograniczyć jakąkolwiek inną zawodowa działalność pracownika. »

Kodyfikacja i personalizacja – dwie strategie zarządzania wiedzą w firmie

Aktualizacja: 28.10.2011

Pod koniec lat 1990-tych M.T. Hansen, N. Nohria i T. Tierney prowadzili badania dotyczące praktyk zarządzania wiedzą w organizacjach. Zauważyli, że organizacje nie stosują jednolitego podejścia do zarządzania wiedzą, a wykorzystują dwie odmienne strategie w tym zakresie, które nazwali strategią kodyfikacji i strategią personalizacji. »

Organizacja jako maszyna – krótki opis metafory przydatnej w zarządzaniu

Aktualizacja: 28.10.2011

U podstaw tej koncepcji leży chęć zbudowania organizacji działającej mechanistycznie, w której reakcje na działania kierownictwa mają charakter deterministyczny (czyli przewidywalny i pewny). Człowiek – jako społeczna tkanka organizacji – jest potraktowany jako obiekt, którego zachowanie jesteśmy w stanie zdeterminować działaniami kierowniczymi. »

Myśleć jak idealny manager

Aktualizacja: 28.10.2011

Pewnego pięknego dnia, w ośrodku w wysokich górach, kiedy rozpoczynałyśmy szkolenie z umiejętności managerskich, wydarzyło się Coś... Na szkoleniach zawsze się Coś dzieje. Ale to było Coś Innego. Witający nas Dyrektor w ramach wstępu, przytoczył kilka cytatów z jednej z gazet, która dokonała przedruku artykułu z innej gazety. Nosił on tytuł „Myśleć na pięć sposobów” i odpowiadał na pytanie: „Co to znaczy myśleć jak manager?”. »

Co to jest coachingowy styl zarządzania?

Aktualizacja: 28.10.2011

Świadomy swojej wartości pracownik, to 200% „wyrobionej normy”. Wysoka samoocena, to efekt odpowiedniej motywacji, a skuteczne motywowanie, to pełnoetatowe zajęcie dla menedżera. Jednak rolą przełożonego jest także mierzenie się ze wszystkim innym, co dostarcza firmie wymiernych rezultatów biznesowych. Jak zatem sprawić, aby w tym zmieniającym się i pełnym wyzwań środowisku wywołać w zespole pełne zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność? »

Jaki powinien być idealny kandydat na menedżera?

Aktualizacja: 28.10.2011

Doświadczenie i skuteczność działania – to kluczowe czynniki brane pod uwagę przy wyborze menedżera. Kadrę kierowniczą poszukuje się obecnie najczęściej w sektorze IT, handlowym oraz bankowym. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Tanecki

Posiada ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu ochroną danych osobowych i bezpieczeństwem informacji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama