Jak opanować wystający tekst w Excelu?
REKLAMA
REKLAMA
Dostosowywanie szerokości komórek do wpisywanego tekstu i odwrotnie
REKLAMA
Jeśli chcemy zaprowadzić porządek i ułatwić sobie pracę związaną z wpisywaniem tekstu do komórek Excela, mamy dwie możliwości. Możemy dostosować komórkę do jej zawartości lub odwrotnie.
REKLAMA
Excel potrafi automatycznie ustawić taką szerokość komórki, aby zmieścił się w niej najdłuższy z wpisów w całej kolumnie. Aby to zrobić, wystarczy umieścić kursor myszy nad prawą krawędzią danej kolumny (kursor zmieni kształt na obustronną strzałkę wskazującą na prawo i lewo), po czym kliknąć dwukrotnie. Tym prostym sposobem dostosujemy szerokość kolumny do tekstu.
Jeśli jednak wolimy, by to tekst dostosowywał się do szerokości danej kolumny, zaznaczamy ją klikając w wiersz tytułowy. Gdy kolumna zmieni kolor, klikamy prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu i wskazujemy polecenie Formatuj komórki w menu podręcznym. Następnie przeskakujemy na kartę wyrównanie gdzie znajdziemy pole wyboru Zawijaj tekst. Gdy je zaznaczymy, Excel automatycznie zwiększy wysokość komórki zależnie od ilości wpisywanego tekstu.
Zobacz również: Komputer - Windows 7
Jeżeli zamiast powyższej funkcji zaznaczymy pole wyboru Zmniejszaj, aby dopasować, szerokość i wysokość komórki pozostanie bez zmian, za to Excel zmniejszy rozmiar czcionki tak, aby cały wpis zmieścił się w całej komórce.
REKLAMA
Jeśli komórka sąsiednia (po prawej stronie) jest pusta, nie musimy zmniejszać czcionki ani zwiększać wysokości komórki aby zmieścić tekst. Niekiedy wystarczy, że połączymy kilka sąsiadujących ze sobą komórek. Aby to zrobić, zaznaczamy je za pomocą myszy, klikamy prawym przyciskiem, wskazujemy polecenie Formatuj komórki i zaznaczamy pole wyboru Scalaj komórki na karcie Wyrównanie.
Inną alternatywą jest też ustawienie tekstu w pionie. Rozwiązanie to bardzo często przydaje się w wierszach tytułowych tabel. Aby to zrobić, zaznaczamy cały wiersz, klikając jego numer z lewej strony prawym przyciskiem myszy, a następnie wskazujemy polecenie Formatuj komórki. W rubryce Orientacja wpisujemy 90 lub -90 w polu stopnie.
Zobacz również: Komputer-Foto - Retusz portretu
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.