Jak zablokować innym użytkownikom Menedżer zadań (Windows)
REKLAMA
REKLAMA
Gdy chcesz zablokować uruchamianie Menedżera zadań, musisz dokonać zmian w rejestrze Windows.
REKLAMA
1. Po pierwsze uruchamiamy Edytor rejestru. Kolejno klikamy START – Uruchom – regedit.
2. Zaznaczamy główny klucz czyli "HKEY_USERS".
3. Teraz klikamy na menu Plik -> Załaduj gałąź Rejestru. Otwieramy następnie folder profilu użytkownika, któremu chcemy zabronić przywoływania Menedżera zadań.
4. W Windows XP znajduje się on w katalogu Documents and Settings, zaś w Vista i Windows 7 mieści się w katalogu Users. Wskaż teraz ukryty plik Ntuser.dat. Nadaj segmentowi rejestru nazwę danego użytkownika.
5. Przejdź do klucza "HKEY_USERS\[nazwa_użytkownika]\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System".
6. Gdyby powyższy klucz nie występował w Twoim rejestrze musisz go utworzyć. Klikaj kolejno menu Edycja ->Nowy -> Klucz. W kluczu utwórz wartość DWORD, kolejno menu Edycja -> Nowy -> Wartość DWORD o nazwie "DisableTaskMgr".
7. W polu Dane wartości przypisz cyfrę 1. Aby zakończyć zaznacz klucz "HKEY_USERS\[nazwa_użytkownika]" i wskaż menu Plik -> Zwolnij gałąź Rejestru.
8. Jeśli chcesz zablokować wszystkich musisz tę poradę zastosować po kolei dla każdego konta.
9. Aby przywrócić możliwość korzystania z Menedżera zmieniamy po prostu wartość DWORD na 0.
Porady internetowe, newsy i ciekawostki - czytaj na internet.wieszjak.pl
REKLAMA
REKLAMA