REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unia apeluje o promowanie ochrony oznaczeń geograficznych

REKLAMA

REKLAMA

Negocjatorzy Unii Europejskiej i Szwajcarii zakończyli negocjacje mające doprowadzić do zawarcia dwustronnej umowy w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych produktów rolnych i środków spożywczych pochodzących z tych krajów. Projekt wniosku, po przyjęciu wstępnych procedur, pozwoli zapewnić ochronę oznaczeń geograficznych każdej ze stron na terytorium drugiej strony.

Urząd Komitetu Integracji Europejskiej (UKIE) podaje, że projekt dotyczy około ośmiuset oznaczeń geograficznych (OG) dotychczas zarejestrowanych w UE oraz około dwudziestu oznaczeń zarejestrowanych w Szwajcarii.

REKLAMA

Jako że obowiązująca od dnia 1 czerwca 2002 roku umowa między UE i Szwajcarią w sprawie handlu produktami rolnymi obejmuje już ochroną wina i wyroby spirytusowe, obecnie zostanie ona poszerzona o cały wachlarz produktów objętych oznaczeniem geograficznym.

W projekcie umowy przewidziano również mechanizm zakładający konsultacje i jej regularną aktualizację, co pozwoli w szczególności na uwzględnianie nowych oznaczeń geograficznych.

REKLAMA

UKIE podkreśla także, że projekt odzwierciedla wolę państw członkowskich, aby promować ochronę oznaczeń geograficznych na arenie międzynarodowej. Jest on również wyrazem zbieżności stanowisk Unii Europejskiej i Szwajcarii w tej dziedzinie.

Ponadto zawarcie umowy o ochronie OG między UE a Szwajcarią wpłynie pozytywnie na handel dwustronny między tymi krajami, a w szczególności na eksport unijnych produktów rolnych o dużej wartości dodanej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto też wspomnieć, że Szwajcaria zajmuje trzecią pozycję po USA i Rosji pod względem wartości eksportu (4,8 mld euro) w handlu dwustronnym surowcami i przetworzonymi produktami rolnymi. Dużą część tego eksportu stanowi bardzo szeroka gama produktów wysokiej jakości.

Projekt umowy z całą pewnością wpłynie nie tylko na umocnienie pozycji produktów spożywczych chronionych oznaczeniem geograficznym na rynku szwajcarskim, ale również bardziej ogólnie, pozytywnie wpłynie na politykę jakości Unii Europejskiej.

UKIE/IN 

Zobacz także: Konsument.wieszjak.pl 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA