REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od 5 czerwca ostatni nabór wniosków dla firm, które ucierpiały na brexicie

Ostatnia szansa dla firm poszkodowanych przez brexit
Ostatnia szansa dla firm poszkodowanych przez brexit
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ostatni nabór wniosków w programie Re_Open UK rozpocznie się 5 czerwca tego roku. O wsparcie mogą się starać przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku brexitu - poinformował minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda.

Ponad 100 mln euro budżetu 

Budżet programu to 500 mln zł (ok. 116 mln euro). W ramach ostatniego naboru, który ruszy 5 czerwca, do rozdysponowania będzie 30 mln euro, w tym 10 mln euro na bezzwrotne dotacje. Nabór potrwa 21 dni.

REKLAMA

Ostatni moment 

REKLAMA

Jak podkreślił minister Puda podczas konferencji prasowej, prawie 600 przedsiębiorców już skorzystało ze wsparcia. "To ostatni moment, by przypomnieć przedsiębiorcom, że 5 czerwca startuje ostatni nabór, który pozwoli wykorzystać środki finansowe z pobrexitowej rezerwy dostosowawczej" - powiedział szef MFiPR. Dodał, że środki są przekazywane w trybie konkursowym.

Za wdrażanie wsparcia dla przedsiębiorców odpowiada Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Jej prezes Marek Michalik zaznaczył, że program pomaga firmom zrekompensować straty, znaleźć nowe rozwiązania i np. rozpocząć nową działalność.

Wiceprezes ŁSSE Agnieszka Sygitowicz dodała, że przedsiębiorcy mogą wydać pieniądze na nowe inwestycje, poszukiwanie nowych rynków, nowych klientów czy zmianę strategii funkcjonowania na rynku brytyjskim. Wskazała, że 70 proc. firm, które do tej pory skorzystały ze wsparcia, stanowiły małe i średnie firmy.

Konieczność przestawienia profilu przedsiębiorstwa w nowych realiach 

W ramach programu Re_Open UK zaplanowano działania mające przeciwdziałać i łagodzić skutki opuszczenia Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię oraz pomóc przedsiębiorcom w dostosowaniu swojej działalności do pobrexitowej rzeczywistości. Do tej pory złożono 580 wniosków na kwotę dofinansowania około 86 mln euro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Program z dedykacją dla mniejszych firm 

Nabór jest skierowany do firm zarejestrowanych i prowadzących działalność na terenie Polski, w szczególności do firm małych i średnich. Wsparcie obejmuje wydatki poniesione i pokryte od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2023.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA