| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Firmy inwestują w sieciowy wizerunek

Firmy inwestują w sieciowy wizerunek

Domeny internetowe sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Przedsiębiorcy przekonali się, że posiadanie własnego adresu w globalnej sieci może przynieść im wiele korzyści.

W Polsce funkcjonuje ponad 355 tys. adresów z końcówką „pl”. Większość ich użytkowników stanowią małe i średnie firmy, które wykorzystują je do swojej promocji w internecie bądź do poczty elektronicznej. Liczba polskich domen krajowych w porównaniu z najbardziej rozwiniętym w Europie rynkiem niemieckim (zarejestrowanych jest ponad 9 mln adresów z końcówką „de”) wydaje się bardzo mała, ale rodzinny rynek rozwija się w szybkim tempie.
– Ilość rejestrowanych nowych domen rośnie z miesiąca na miesiąc – przekonuje Wolfgang Laskowski, dyrektor marketingu NetArt.
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK), która zarządza domenami z końcówką „pl”, dystrybuuje je przez ponad 50 partnerów dzieląc się zyskiem za sprzedaż nowych i przedłużanie już istniejących. Wartość całego rynku w Polsce przekracza 60 mln rocznie, a tempo jego wzrostu jest od kilku lat dwucyfrowe.
Na sprzedaż domen pozytywnie wpływa także szybkie tempo rozwoju rynku usług hostingowych (serwery wirtualne, konta poczty elektronicznej).
– Coraz więcej usługodawców oferuje możliwość rejestracji domeny wraz z hostingiem. Wszyscy znaczący gracze na rynku oferują taką możliwość i praktycznie 100 proc. z niej korzysta – mówi Daniel Dryzek, dyrektor zarządzający Active24.
Większość partnerów, kosztem swojej marży, znacznie zredukowała koszt rejestracji nowych domen. Cena domeny z końcówką „pl” w NASK od lat pozostaje na niezmienionym poziomie 200 zł netto, u partnerów niejednokrotnie można już nabyć domenę za 60-65 zł netto. Znaczne oszczędności wystąpią także w przypadku rejestracji domen funkcjonalnych jak „com.pl” czy „org.pl”. Podobne różnice występują w przypadku prolongowania domen w kolejnych latach ich użytkowania, choć partnerzy NASK życzą sobie zazwyczaj nieco więcej niż za nowe. Rynkowym standardem stał się obecnie przedział cenowy 90-100 zł rocznie.
Spodziewać się można, że tempo rozwoju rynku domen z końcówką „pl” przekraczać będzie rokrocznie co najmniej 30-40 procent. Nieco wolniej rośnie liczba domen globalnych (np. com, net, org) wykorzystywanych przez polskich przedsiębiorców. Obecnie funkcjonuje ich nieco ponad 60 tys.

Marcin Kuśmierz


reklama

Źródło:

GP

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »