| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: eksploatacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu eksploatacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące eksploatacja.

Czy można zatankować więcej niż wynosi pojemność baku?

Aktualizacja: 28.11.2011

Zdarzyło Ci się zatankować do baku więcej niż ma on pojemności? To wcale nie musi oznaczać, że dystrybutor na stacji benzynowej kłamie i ktoś próbuje nas naciągnąć. Teoretycznie i praktycznie możliwe jest zatankowanie więcej niż bak ma pojemności. »

Jak przechowywać opony?

Aktualizacja: 16.05.2011

Większość kierowców ma do swojego auta dwa komplety opon – letnie i zimowe. Co zrobić z oponami, ewentualnie całymi kolami, których w danym sezonie nie używamy? W jaki sposób je właściwie przechowywać? »

Jak dbać o automatyczną skrzynię biegów?

Aktualizacja: 29.02.2012

Wciąż żywy pozostaje mit, że automatyczne skrzynie biegów bardzo często ulegają awariom. To NIEPRAWDA! Poprawnie obsługiwany, serwisowany i używany automat wystarczy na ponad 300 tysięcy kilometrów! »

Kiedy można naprawić pękniętą szybę?

Aktualizacja: 09.08.2012

Zanim zdecydujemy się na kosztowną wymianę szyby na nową, warto sprawdzić, czy nie kwalifikuje się ona do naprawy. O tym czy szybę da się naprawić decyduje rodzaj uszkodzenia, jego umiejscowienie, a także typ stłuczonej szyby. »

Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Aktualizacja: 13.05.2011

Płaskie wycieraczki to jedna z nowinek, która bardzo dobrze przyjęła się na rynku. Są ładne, lekkie i nie mają widocznych elementów metalowych, które mogłyby rdzewieć, ale...Co one dają i jak dobrać płaskie piórka do starego auta? »

Jak używać samochodu podczas upałów?

Aktualizacja: 25.05.2011

Wnętrze samochodu jest jednym z lepszych zasobników energii słonecznej. Auto pozostawione na słońcu nagrzewa się błyskawicznie, a temperatura wewnątrz może osiągnąć nawet kilkadziesiąt stopni Celsjusza. »

Jak postępować z samochodem podczas upałów?

Aktualizacja: 26.05.2011

Wnętrze samochodu jest jednym z lepszych zasobników energii słonecznej. Auto pozostawione na słońcu nagrzewa się błyskawicznie, a temperatura wewnątrz może osiągnąć nawet kilkadziesiąt stopni Celsjusza. »

Jak przeprowadzić własnoręcznie inspekcję stanu technicznego auta?

Aktualizacja: 15.03.2012

Nie istnieją samochody, które są całkowicie „bezobsługowe". Są czynności, które zwykle należy wykonać przed rozpoczęciem jazdy, bez możliwości powierzenia ich zawodowemu mechanikowi. »

Jakie paliwo stosować w pojazdach zabytkowych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Silniki większości pojazdów produkowanych w krajach europejskich przed pół wiekiem i wcześniej, były dostosowane do paliw o innych właściwościach, niż stosowane obecnie. Dotyczy to głównie silników z zapłonem iskrowym. »

Jak umyć stare, zapuszczone elementy silnika, skrzyni biegów itp.

Aktualizacja: 21.09.2011

Zabytkowy pojazd ma swój urok nie tylko dzięki wyglądowi zewnętrznemu, ale także wtedy, kiedy można się pochwalić czystym, dobrze utrzymanym silnikiem, znajdującym się wewnątrz równie czystej komory silnika. »

Opony pojazdów zabytkowych – czym się różnią od opon współczesnych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Jedną z najsłabszych stron produkowanych w pierwszej połowie XX wieku pojazdów były ich opony. Nie bez powodu nazywano je „kartoflakami”. »

Absurdy konstrukcyjne w zabytkowych pojazdach

Aktualizacja: 21.09.2011

Niektóre rozwiązania konstrukcyjne w starych modelach samochodów i motocykli dziś mogą zaskakiwać i dziwić ich użytkowników. Są one świadectwem minionej epoki i unaoczniają wielkość postępu technicznego. »

Różnice pomiędzy silnikami dolnozaworowymi i górnozaworowymi

Aktualizacja: 21.09.2011

W pojazdach zabytkowych mamy bardzo często do czynienia z silnikami dolnozaworowymi. Są to niemal zawsze silniki bardzo stare, liczące co najmniej pięćdziesiąt lat i dawno wycofane z produkcji. »

Jak przygotować pojazd zabytkowy do dłuższej trasy?

Aktualizacja: 21.09.2011

Nawet jak pojazdy zabytkowe są w pełni sprawne, nie zawsze można wyruszać nimi na dalekie trasy bez wcześniejszego przeglądu. Przygotowanie pozwoli uniknąć przykrych niespodzianek i napraw na drodze. »

Typy gaźników w autach zabytkowych

Aktualizacja: 21.09.2011

W starszych pojazdach o silnikach z zapłonem iskrowym stosowano różnego rodzaju gaźniki. Najpopularniejszymi i najczęściej spotykanymi w Polsce były gaźniki, zwane popularnie Solex, Weber i Jikov (wymawiane jako żikow) oraz Pierburg. Nazwy te pochodziły od nazw firm je produkujących i miały się nijak do rzeczywistych typów gaźników. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Michał Poła

Analityk New World Alternative Investment.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »