| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Praca i ubezpieczenia > Jak określić rodzaj pracy w umowie o pracę

Jak określić rodzaj pracy w umowie o pracę

Oznaczenie rodzaju pracy uznawane jest za element konieczny, który decyduje o skuteczności prawnej zawartej umowy o pracę, tak więc bardzo ważne z punktu widzenia zarówno pracodawcy, jak i pracownika jest jego prawidłowe określenie. W art. 29 k.p. określony został katalog wymagań, które powinny być zamieszczone w umowie o pracę.


Pracodawca może również wręczyć pracownikowi zakres obowiązków już po zawarciu z nim umowy o pracę. Nie będzie on wówczas integralną częścią umowy o pracę, tak jak to ma miejsce w pierwszej opisanej sytuacji. Jednak i w tym przypadku pracodawca nie może wydawać pracownikowi poleceń, które stałyby w sprzeczności z określonym przez strony w umowie o pracę rodzajem pracy.


Pracodawca może jednostronnie modyfikować zakres obowiązków pracownika, jeśli nie wykroczy on poza ustalony w umowie o pracę rodzaj czynności. Zakres obowiązków pracownika będzie tu zatem stanowił konkretyzację ogólnego obowiązku wykonywania pracy umówionego rodzaju.


Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że popularne wpisywanie przez pracodawców do zakresu obowiązków pracowników „wykonywania wszelkich innych czynności wskazanych przez pracodawcę” nie oznacza pełnej dowolności dla pracodawcy w zlecaniu zadań pracownikowi. Muszą być one związane z określoną w umowie pracą (rodzajem pracy).

 
reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Serwis Prawno-Pracowniczy

Zdjęcia


Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »