| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Podatki > Sprzedaż na rzecz pracownika będzie rejestrowana na kasie

Sprzedaż na rzecz pracownika będzie rejestrowana na kasie

Od 1 listopada będą obowiązywać nowe przepisy o kasach fiskalnych. Podatnicy nie będą mogli zrezygnować z ewidencjonowania sprzedaży. Zwolnieniem zostaną objęte nowe rodzaje czynności.

Dodaje, że ta dosyć istotna zmiana została wprowadzona poprzez dodanie przypisu w jednej z pozycji załącznika do rozporządzenia, o przeoczenie czego nie jest trudno.

Obowiązujące od 1 lipca 2008 r. rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących wprowadza istotne zmiany w zakresie ewidencjonowania sprzedaży na rzecz pracowników. Jak tłumaczy Andrzej Nikończyk, doradca podatkowy w Kancelarii Podatkowej Ożóg i Wspólnicy, minister finansów zdecydował się na objęcie zwolnieniem z obowiązku ewidencjonowania również takich czynności, których w poprzednim stanie prawnym zwolnienie w żadnym wypadku nie dotyczyło. Chodzi o sprzedaż takich towarów, jak np. telefony komórkowe. Niestety, zwolnienie to dotyczy wyłącznie podatników, którzy nie utracili lub nie utracą prawa do zwolnienia z obowiązku stosowania kas rejestrujących.

- W konsekwencji podatnik, który przed 1 lipca utracił prawo do zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy pomocy kasy fiskalnej, np. uzależnione od proporcji obrotów, nie może korzystać z dobrodziejstwa tej zmiany - tłumaczy Andrzej Nikończyk.

Wskazuje też, że dyskusyjna pozostaje natomiast kwestia, czy podatnicy, którzy ewidencjonowali przed 1 lipca sprzedaż telefonów na rzecz pracowników, muszą również obecnie rejestrować takie czynności za pomocą kasy. Niestety, rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących nie daje tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Problem rozbija się o to, czy w takim przypadku możemy mówić o utracie zwolnienia, skoro w zakresie sprzedaży telefonów podatnik z niego nie korzystał. Inna sprawa, że zapewne organy podatkowe będą twierdziły, iż rozpoczęli oni ewidencjonowanie sprzedaży na rzecz pracowników, a więc że tracą zwolnienie z dniem 1 listopada.

- Szkoda że w Polsce nie ma przyjętej praktyki publikowania przez resort finansów przynajmniej najważniejszych konsekwencji zmian wprowadzonych w rozporządzeniu. Dawałoby to wskazówki podatnikom, jak mają się w takich sytuacjach zachować - podsumowuje Andrzej Nikończyk.

Ewa Matyszewska

ewa.matyszewska@infor.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Nysztal

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »