| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Ortografia w mailach

Wiadomości elektroniczne, podobnie jak te pisane ręcznie, podlegają tym samym regułom ortografii. Nie należy o tym zapominać, jeżeli chcemy być poważnie potraktowani przez odbiorcę wiadomości.

Przed przystąpieniem do pisania wiadomości warto zapoznać się z kilkoma ważnymi regułami, które sprawią, że nasz e-mail zostanie należycie przyjęty przez adresata.

Oto kilka najważniejszych porad ortograficznych dla wszystkich użytkowników internetu:

1. wiele internetowych poczt kontowych posiada odpowiednie narzędzia do sprawdzania pisowni i ortografii; jeżeli twoja poczta oferuje taką możliwość, warto z niej skorzystać; oczywiście, nie jest powiedziane, że wykryje on wszystkie błędy, ale z pewnością przyczyni się do znacznego zmniejszenia ich ilości;

Polecamy: Jak adresować wiadomości

2. warto zaopatrzyć się w aktualny słownik; jest on przydatny nie tylko podczas pisania e-maili, ale i również każdej innej wiadomości czy informacji; słownik jest jedną z tych pozycji, która powinna znaleźć się na półce każdego człowieka; można wyróżnić kilka typów słowników, które wydają się być szczególnie przydatne podczas pisania wiadomości, będą to, m.in.: słownik ortograficzny, słownik języka polskiego, słownik wyrazów obcych lub słownik wyrazów bliskoznacznych;

3. wiadomość najlepiej sprawdzać już w całości; poprawiając tekst po kawałkach, możemy łatwo pominąć jakiś ważny błąd, np. gramatyczny lub logiczny, który rozbije sens e-maila;

4. tekst wiadomości warto jest, przed ostatecznym wysłaniem, dokładnie prześledzić; jeżeli jest to możliwe, warto jest wydrukować tekst, by móc go przeczytać z kartki, a nie z ekranu komputera;

Polecamy: Kiedy stawiamy przecinek

5. należy pamiętać także o podstawowych zasadach formowania wiadomości; w tym celu można zakupić specjalnych podręcznik lub poszukać odpowiednich informacji w internecie.

Każda wiadomość powinna być dobrze zredagowana przed wysłaniem. Nie powinno się traktować adresata, jakby go nie było. To do niego kierujemy nasze słowa, dlatego też powinniśmy mu jak najbardziej ułatwić przyswojenie informacji, szczególnie jeżeli jest ona dla nas istotna. Żadna wiadomość z widocznymi i licznymi błędami, nie może być przyjęta prze kogokolwiek pozytywnie.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wiele internetowych poczt kontowych posiada odpowiednie narzędzia do sprawdzania pisowni i ortografii.
Wiele internetowych poczt kontowych posiada odpowiednie narzędzia do sprawdzania pisowni i ortografii.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Olga Rzycka

Coach, trener, psycholog

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »