| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Karty kredytowe > Warto wiedzieć > Korzyści i koszty posiadania terminala

Korzyści i koszty posiadania terminala

Jednym z pierwszych etapów podejmowania decyzji dotyczącej terminala, jest rozważenie korzyści, jakie może nam przynieść instalacja terminala i ocena, czy przewidywana ich skala jest zadowalająca z punktu widzenia prowadzonej działalności.

Korzyści

Jako korzyści wynikające z instalacji terminala można wyszczególnić wskazane powyżej zatrzymanie migrujących klientów, przyciągnięcie nowych (w tym również z punktów konkurencyjnych nieakceptujących płatności dokonywanych kartami płatniczymi), ograniczenie ilości gotówki, która musi być przechowywana w danym punkcie (a przez to również zwiększenie bezpieczeństwa pracowników), jak również zwiększenie obrotu w danym punkcie handlowym lub usługowym. Ostatnie z wymienionych zjawisk obserwowane jest często w punktach, które wprowadzają akceptację kart płatniczych. Jest ono związane z jednej strony z faktem, iż klient dokonujący płatności kartą wykazuje skłonność do wydawania większej ilości pieniędzy, jak również przez to, iż poprzez przyciągnięcie nowych klientów zwiększamy ilość i niejednokrotnie wartość dokonywanych transakcji.

Podejmowanie decyzji na opisywanym etapie jest czynnością, której należy dokonywać z założeniami identycznymi, jak w procesie podejmowania innych decyzji biznesowych. W związku z tym kolejnym krokiem powinno być dokonanie oceny sytuacji przez pryzmat kalkulacji finansowych. W tym miejscu zbilansować należy wszelkiego rodzaju koszty, które będą związane z ustawieniem terminala, takie jak koszt jego dzierżawy, koszty telekomunikacyjne, koszty związane z dokonaniem pojedynczej transakcji oraz szacunkowe koszty związane z sumaryczną kwotą kosztów transakcji przeprowadzonych w danym okresie. Z drugiej strony konieczne jest oszacowanie korzyści płynących z posiadania w swoim punkcie terminala. Mogą być to korzyści związane zarówno z kwestiami klientowskimi, jak również kwestie związane np. z dochodami wynikającymi np. ze sprzedaży za pośrednictwem terminala usług dodatkowych (np. doładowania telefonów komórkowych).

Ocena kosztów

Z punktu widzenia aspektów finansowych niezmiernie ważne jest dokonanie oceny, czy przy znanym średnim obrocie w danej placówce, ustawienie terminala umożliwiającego dokonywanie transakcji kartami płatniczymi nie będzie jedynie dodatkowym kosztem, który nie znajdzie pokrycia w korzyściach. Oceny takiej należy dokonywać jednak w dłuższej perspektywie. Najlepszym rozwiązaniem jest zasięgnięcie w tym zakresie opinii przedstawicieli agentów rozliczeniowych, którzy prowadzą rozmowy dotyczące podpisania umowy o akceptację kart płatniczych. Osoby te posiadają zarówno odpowiednią wiedzę, jak i doświadczenie, na podstawie którego są w stanie ocenić sytuację i udzielić porady dotyczącej zasadności instalowania terminala w określonym punkcie.

Wybierz kartę kredytową

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

dyrektor w ZBP, Jędrzej Grodzicki, doradca prezesa ZBP

Źródło:

GP

Zdjęcia


Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Piekarska

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »