REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na własny biznes - solarium

Zbigniew Żukowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Solaria mimo wielu słów krytyki są wciąż w modzie. Trudno policzyć, ile tego rodzaju gabinetów funkcjonuje, gdyż wciąż powstają nowe, a inne są zamykane. Często są to dodatki do salonów fryzjerskich czy kosmetycznych.


W tym biznesie najważniejsza jest lokalizacja. Ale tak naprawdę na solarium nadaje się prawie każde pomieszczenie: suterena, wolno stojący pawilon, lokal w pasażu handlowym, biurowcu czy nawet mieszkanie, które trzeba jednak przystosować do działalności gospodarczej. W pobliżu musi też być parking dla samochodów klientów.

REKLAMA


Ważne bezpieczeństwo


Pani Lusia, właścicielka niewielkiego solarium pod Warszawą, twierdzi, że miesięczny koszt najmu lokalu nie powinien przekraczać kwoty 500 zł x liczba urządzeń opalających. Czyli jedno urządzenie - koszt najmu 500 zł, dwa urządzenia - koszt do 1 tys. zł, bo inaczej grozi plajta - ostrzega.


- Lokal musi też mieć odpowiednie przyłącza elektryczne, dostęp do prądu trójfazowego, (400 woltów), dobrą wentylację i spełniać ostre wymogi sanitarne oraz wyróżniać się oryginalną aranżacją wnętrza. Bo to tworzy atmosferę i przyciąga klientów. No i musi być dobra reklama w okolicy, np. przez ulotki - dodaje.


Ponieważ maszyny opalające odprowadzają duże masy ciepłego powietrza, konieczna jest jak największa liczba punktów wentylacyjnych. Każde solarium musi być osobno podłączone do prądu i zabezpieczone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Zabezpieczenia, czyli bezpieczniki, nie mogą znajdować się w boksach, w których są kabiny. Każde urządzenie oprócz zabezpieczenia czasowego, trójfazowego, musi mieć zabezpieczenie F1, przeciwporażeniowe oraz dokonany pomiar zerowania i spisany protokół. Dlatego konieczny jest wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci w rejonowym zakładzie energetycznym.


Średnie zużycie prądu przez nowoczesne i profesjonalne solarium wynosi od 12 do 20 kW/h. Przy kilku urządzeniach trzeba tę moc zsumować. Czyli np. trzy solaria o mocy 12 kW zużywają już 36 kW/h. Takie obciążenia musi wytrzymać instalacja, i to też należy sprawdzić. Pamiętajmy, że energia elektryczna nie będzie tanieć, wręcz odwrotnie. Dlatego tak ważny jest dobór urządzeń, lepszych niż u potencjalnej konkurencji, a przy tym oszczędniejszych. Urządzenia opalające, wentylacje i sterowanie można też wyleasingować.


Jak to robią w Poznaniu


- Jeżeli biznes ma przynieść powodzenie, to u nas, w Poznaniu, muszą być to co najmniej dwa łóżka, klimatyzowane pomieszczenie oraz kabina prysznicowa. Dlatego rozpoczynając działalność, należy liczyć się z kosztami ok. 50-52 tys. zł. Od 17 maja tego roku obowiązuje np. rozporządzenie ministra zdrowia w związku z dyrektywą UE, które ustala minimalną wysokość pomieszczenia solarium na 2,4 m, musi też przypadać tam jeden prysznic na dwie kabiny, konieczna jest klimatyzacja i WC - mówi Stanisław Marczak, wiceprezes Wielkopolskiej Izby Rzemieślniczej w Poznaniu i zarazem wiceprzewodniczący Ogólnopolskiej Komisji Fryzjersko-Kosmetycznej Związku Rzemiosła Polskiego.


- Pamiętajmy, że jedno porządne łóżko, np. marki Ergolinie, kosztuje ok. 22-23 tys. zł, ale są i tańsze za 11-12 tys. zł. Za 10 tys. zł można dostać co najwyżej kabinę stojącą do opalania. Popyt na rynku na tego rodzaju usługi jest, i to przez cały rok, a wśród klienteli dominują ludzie młodzi, którzy coraz bardziej dbają o wygląd i urodę. Dla nich szczególnie przydatna jest reklama solarium w internecie. Startujący po raz pierwszy w tym biznesie mogą otrzymać pewne środki na rozruch z pomocy unijnej w urzędach pracy, jak i zwolnienia z opłat na ZUS przez dwa lata - dodaje.


Z kolei dla pani Katarzyny Skrętowicz, właścicielki sieci solariów F1 we Wrocławiu, która działa w biznesie od dziesięć lat, kluczem do powodzenia oprócz dobrej jakości sprzętu, np. marki UWE, a w trzech lokalach ma zainstalowane po sześć, pięć i cztery łóżka, jest zapał do pracy, odpowiednio przeszkolony personel, dbający o urodę i zdrowie klientów, w tym dobór natężenia seansów do różnych rodzajów skóry i karnacji, właściwe kosmetyki i wysoka higiena lokalu oraz kultura.


Zróżnicowane ceny


- Nasza stawka to średnio 90 gr za minutę opalania. Przychodzą do nas klienci, którzy wcześniej korzystali z usług w tańszych solariach, położonych gdzieś w jakichś budach czy suterenach, gdzie liczy się po 20-25 gr za minutę, ale nie dba się o zdrowie i stosuje się tanie czy wręcz tandetne urządzenia. To na pewno psuje rynek, bo o klienta trzeba dbać, gdyż jest coraz bardziej wymagający. My nie narzekamy na obłożenie lokali, klientów mamy także przed południem, ale trzeba chcieć pracować i lubić to, co się robi - dodaje.


Za to w Toruniu tamtejsza sieć solariów California Sun, oprócz wysokiej jakości urządzeń i troskliwego personelu, muzyki stereo w kabinach, z powodzeniem stosuje nowoczesne formy marketingu, w tym promocje.


- Jako jedyny salon w Toruniu posiadamy system komputerowy, co pozwala na specjalne traktowanie klienta, np. stworzenie mu indywidualnego planu korzystania z solarium, nie mówiąc o wyjątkowo korzystnych cenach na usługi - od 40 gr/min. Mamy też karnety, karty stałych klientów, karty VIP itp. Nasza najnowsza promocja to za 12 min. opalania 9 zł, za 15 min. 12 zł i 20 min. 15 zł - mówi pani Ewa.


Uruchomienie solarium to koszt w granicach 50-52 tys. złotych

ZBIGNIEW ŻUKOWSKI

zbigniew.zukowski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA