REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymizm w dużych firmach budowlanych

REKLAMA

 Lato jest dobrym okresem w budownictwie. Najbardziej optymistycznie wzrost liczby zamówień w najbliższych trzech miesiącach widzą duże firmy budowlane. Małe i średnie mają znacznie gorsze przewidywania - ocenia Fundacja Wszechnicy Budowlanej

 

REKLAMA

Największy wzrost liczby zamówień w ciągu najbliższych trzech miesięcy, o 23,3 proc., przewidują duże firmy budowlane, zatrudniające ponad 250 osób. Także przewidywania dotyczące produkcji budowlanej są najkorzystniejsze w dużych firmach - poinformowała w czwartek Fundacja Wszechnicy Budowlanej, opierając się na danych GUS za okres styczeń-lipiec 2011 r. oraz na badaniach tego urzędu przeprowadzonych w sierpniu.

Średnie firmy (zatrudniające 50-249 osób) przewidują, że ich portfel zamówień w ciągu najbliższych trzech miesięcy wzrośnie co najwyżej o 9,1 proc., a małe (zatrudniające 10-49 osób) prognozują wzrost zamówień zaledwie o 0,4 proc. Trochę bardziej optymistyczne są mikrofirmy (zatrudniające do 9 osób), które przewidują wzrost portfela zamówień o 3,7 proc.

Z badań GUS wynika, że w najbliższych trzech miesiącach przedsiębiorcy przewidują spadek cen produkcji budowlanej w małych firmach i wzrost cen - w dużych.

REKLAMA

Przedsiębiorcy pytani o to, co im najbardziej przeszkadza w realizacji zadań, twierdzą, że są to przede wszystkim wysokie koszty zatrudnienia (tak odpowiedziało 56 proc. badanych). 54 proc. narzeka na konkurencję, na trzecim miejscu znalazły się rosnące koszty materiałów (36 proc.). Prawie co piąta firma budowlana (21 proc.) ma trudności z pozyskaniem wykwalifikowanych rąk do pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Zaskakujące jest to, że dla 28 proc. firm istotną barierą wzrostu są warunki atmosferyczne. Jednocześnie przedsiębiorcy nie sygnalizują np. trudności organizacyjnych ani braku finansowania badań" - komentuje prof. Zofia Bolkowska z warszawskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Prawa.

 Oceny koniunktury w budownictwie były od kwietnia do lipca dodatnie, a w sierpniu znów pojawiły się gorsze oceny, gdyż poprawę koniunktury sygnalizowało wówczas 16 proc. firm, pogorszenie - 17 proc.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA