REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nabór wniosków o dofinansowanie usług elektronicznych

REKLAMA

Od poniedziałku przedsiębiorcy zainteresowani świadczeniem usług elektronicznych lub tworzeniem zintegrowanych systemów informatycznych mogą ubiegać się o wsparcie UE - informuje PARP.

Środki pochodzą z Programu Operacyjnego "Innowacyjna Gospodarka".

REKLAMA

Na dofinansowanie realizacji projektów umożliwiających świadczenie przez mikro i małych przedsiębiorców e-usług przeznaczonych jest 385,6 mln euro. Jeszcze w tym roku Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ma zamiar przeznaczyć na ten cel 123,6 mln zł.

"Biznes w internecie to najszybciej rozwijająca się część gospodarki, stąd działanie wspierające taką działalność. Zależy nam jednak na tym, aby firmy inwestowały w tworzenie usług elektronicznych, a nie tylko zakładały sklepy internetowe" - powiedziała PAP rzeczniczka PARP, Monika Karwat-Bury.

Małe firmy wdrażające usługi elektroniczne mogą liczyć na finansowanie do 85 proc. wydatków podlegających refundacji w ramach funduszy UE. Jednak wartość wydatków podlegających refundacji nie może przekroczyć kwoty 1 mln zł.

Nabór wniosków będzie prowadzony w trybie ciągłym aż do wyczerpania środków przewidzianych na 2008 rok. "Jeśli złożone wnioski przekroczą pulę, nabór może zostać wstrzymany" - zaznacza Karwat-Bury. Kolejne konkursy PARP planuje ogłosić na początku 2009 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto PARP będzie przyjmował wnioski od mikro, małych i średnich przedsiębiorców, którzy wraz z innymi firmami będą chcieli prowadzić biznes w formie elektronicznej.

"W takie projekty muszą się zaangażować co najmniej trzy firmy, które będą chciały zintegrować swoje systemy informatyczne lub wdrożyć nowy, umożliwiający automatyzację wymiany informacji" - wyjaśniła Monika Karwat-Bury.

W tym roku PARP przeznaczył na dofinansowanie tego typu projektów blisko 73,9 mln zł. Cały budżet na lata 2008-2013 to 460,8 mln euro. Przedsiębiorca zgłaszający swój projekt może maksymalnie otrzymać 2 mln zł wsparcia.

Nabór wniosków w działaniu dotyczącym biznesu elektronicznego B2B (business to business, czyli współpraca między firmami - PAP) potrwa do 15 października 2008 roku. Tegoroczna runda będzie miała charakter pilotażowy.

Podobnie jak w przypadku usług elektronicznych nabór może zakończyć się wcześniej, gdy łączna kwota złożonych wniosków przekroczy środki przewidziane na ten rok. Następny konkurs również zostanie ogłoszony w przyszłym roku.

PARP przewiduje, że ocena wszystkich składanych wniosków o dofinansowanie z UE zajmie nie więcej niż 3 miesiące od daty ich złożenia.

Na mocy rozporządzenia MRR, PARP wspiera tworzenie i rozwój gospodarki elektronicznej w ramach Programu Operacyjnego "Innowacyjna Gospodarka" na lata 2007-2013.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA