REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W 2008 roku firmy wydadzą 250 mln zł na e-learning

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Aby skorzystać ze szkoleń pracowników za pośrednictwem sieci, można już dziś wykorzystać nie tylko komputer, ale np. telefon komórkowy czy iPoda.

Dziś za pomocą e-learningu można doszkalać nie tylko w zakresie bezpieczeństwa pracy, obsługi komputera czy CRM (zarządzania relacjami z klientem). Można też zamówić program uczący zasad obowiązujących w firmie nowych pracowników różnego szczebla, a nawet bardziej szczegółowo - pracowników zajmujących się sprzątaniem. Z takiego programu skorzystała na przykład jedna z dużych sieci hotelowych, zamiast każdorazowego organizowania odrębnych szkoleń dla nowo zatrudnianych pracowników.

REKLAMA

- Klient nie musi za każdym razem ponosić kosztów organizacji tradycyjnego szkolenia. Dzięki odpowiedniej aplikacji może w każdej chwili z niej szkolić nowych pracowników - tłumaczy Szymon Radtke, firmy zajmującej się e-learningiem Way2Learn, która obsługuje m.in. Grupę Orbis, a także klientów branży telekomunikacyjnej i bankowej.

Oszczędność na szkoleniach

REKLAMA

Według niego, oferta programowa, jaką realizować można za pomocą e-learnin- gu, cały czas się rozszerza, wraz z coraz większą znajomością wśród firm możliwości tej formy szkoleń. Niezależnych danych, dotyczących wielkości rynku e-learningu, nie ma.

Według Szymona Radtke w 2007 roku firmy wydały na tę formę szkoleń około 170 mln zł. Prognoza na ten rok zakłada wzrost aż o 47 proc., do 240-250 mln zł. A w roku 2009 można się spodziewać - zdaniem prezesa Way2Learn - że firmy wydadzą już około 300 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Z jednej strony, coraz więcej firm poznaje zalety e-learningu, czyli m.in. możliwość kilkudziesięcioprocentowych oszczędności. Z drugiej, rynek napędzają też pieniądze unijne - dodaje.

REKLAMA

Dotychczas taka forma szkolenia pracowników dostępna była głównie dla dużych firm i korporacji. Powodem były koszty wdrożenia odpowiednich aplikacji, umożliwiającej e-szkolenia, siegających co najmniej kilkuset tysięcy złotych lub nawet większych kwot.

Zdaniem Szymona Radtke, punktem przełomowym dla rynku był duży kontrakt, na jaki zdecydowała się Telekomunikacja Polska w 2004 roku - wyszkoliła w ten sposób około 8 tys. pracowników. Za nią poszli kolejni duzi klienci, głównie banki. Ale dziś z e-learningu coraz chętniej korzystają mniejsze firmy. Odpadła bowiem bariera ogromnych kosztów wdrożenia odpowiedniej aplikacji, dzięki powstaniu wielu systemów open source, czyli darmowych, w których nie trzeba ponosić ogromnych kosztów licencji. Poza tym sposobów korzystania z oferty e-learningu cały czas przybywa.

Nie tylko przez komputer

- Najnowsze rozwiązania technologiczne proponują naukę nie tylko za pomocą tradycyjnego nośnika, jakim jest komputer, lecz poprzez coraz nowsze urządzenia: mp3, iPody, PSP (np. konsole), czy coraz bardziej zaawansowane technologicznie telefony komórkowe. Brak bezpośredniego kontaktu z prowadzącym może być pewnym utrudnieniem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby komunikować się za pomocą e-maila, czatu lub kontaktować się z innymi kursantami.

Nauka w tym trybie odpowiada wymaganiom współczesnego rynku, mocno zaangażowanych zawodowo ludzi, którzy mają niewiele czasu na naukę - mówi Marlena Plebańska, ekspert ds. e-learningu w Asseco Business Solutions.

Wśród największych firm, oferujących usługi e-learningu, są m.in.: WiedzaNet, MyNetwork Polska, Smart Education Polska, Skrivanek, Asseco Business Solutions.

170 mln zł wydały polskie firmy w 2007 roku na e-learning

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA