Produkty muszą mieć informacje o cenie
REKLAMA
Sprzedawca może oferować kupującym w miejscu sprzedaży tylko towary opatrzone wywieszkami z informacją o nazwie handlowej, cenie oraz jednostce miary, do której odnosi się uwidoczniona cena. Gdy sprzedaje zaś towary podobne, to wówczas na wywieszkach powinien podać nazwę producenta oraz informacje, które umożliwiają niebudzącą wątpliwości identyfikację ceny z towarem - przewiduje przygotowany przez ministra finansów projekt noweli rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad uwidoczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.
REKLAMA
Zamiast wywieszki
Zaproponowano w nim, że zamiast umieszczać wywieszki, będzie można oznaczać poszczególne sztuki towarów wyraźnie napisaną lub wydrukowaną ceną. Na przykład w taki sposób mogą być uwidoczniane ceny na książkach, gazetach, czasopismach, wierzchniej odzieży ze skór i futer. Natomiast w razie towarów pakowanych i oznaczonych liczbą sztuk można będzie stosować przeliczenie na cenę jednostkową za jedną sztukę lub za dziesiętną wielokrotność liczby sztuk.
Bez oznaczeń
Do końca 2010 roku nie trzeba będzie bezpośrednio oznaczać ceną towarów, które ze względu na swój charakter nie mogą być oznaczone ceną w sposób bezpośredni. Są to na przykład towary o małych gabarytach, żywnościowe nieopakowane, sprzedawane na sztuki, których cena nie przekracza 5 złotych, dystrybuowane przez automaty, oferowane do sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa lub na specjalnie organizowanych pokazach, żywe zwierzęta, sadzonki roślin, kwiaty cięte i doniczkowe.
MAŁGORZATA PIASECKA-SOBKIEWICZ
malgorzata.piasecka@infor.pl
REKLAMA
REKLAMA