REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Faktury elektroniczne. Wkrótce rozporządzenie

REKLAMA

W tym tygodniu ma zostać opublikowane rozporządzenie ministra finansów umożliwiające stosowanie faktur elektronicznych. Nowe przepisy powinny uprościć wymianę tych dokumentów podatkowych między przedsiębiorcami.

Minister nauki i informatyzacji zaakceptował regulacje zawarte w rozporządzeniu ministra finansów dotyczącym faktur elektronicznych. Rozporządzenie to ma zostać opublikowane w tym tygodniu. Powinno ono ułatwić życie przedsiębiorcom. Niestety zalety pomysłu elektronicznych faktur burzą dwie niedogodności, co w konsekwencji ograniczy ich stosowanie. Według rozporządzenia, każda e-faktura musi zostać podpisana za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego. To wymaga uzyskania certyfikatu kwalifikowanego, który obecnie mogą przyznawać tylko cztery firmy w kraju.

REKLAMA

E-faktura nie będzie mogła być zaopatrzona w tzw. zwykły podpis elektroniczny.

Podpis elektroniczny pozwala na potwierdzanie autentyczności dokumentu i tożsamości jego nadawcy przy wymianie informacji drogą elektroniczną.

Gdzie można uzyskać certyfikat umożliwiający
stosowanie bezpiecznego e-podpisu

Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. (system Szafir)

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. (system Sigillum)

TP internet sp. z o.o. (system Signet)

Unizeto Technologies S.A. (system Certum)

REKLAMA

Specjaliści zwracają uwagę, że zastosowanie zwykłego podpisu elektronicznego, choć dużo prostsze, oznaczałoby dowolność stosowania metod uwierzytelniania e-faktur np. za pośrednictwem sms. W związku z tym nie można byłoby zapewnić e-fakturom jakiejkolwiek standaryzacji, a organy skarbowe zostałyby pozbawione możliwości kontroli.

Drugim problemem jest cena związana z obsługą certyfikatów kwalifikowanych, która przynajmniej na początku istnienia systemu e-faktur będzie dużą przeszkodą do rozpowszechnienia tej formy wystawiania dokumentów.

Co prawda dopuszcza się możliwość stosowania systemu EDI (elektronicznej wymiany danych), ale jest to kłopotliwe, np. wymóg potwierdzenia otrzymania wiadomości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mimo to wprowadzenie elektronicznych faktur spowoduje uproszczenie wymiany dokumentacji pomiędzy przedsiębiorcami. Ograniczy też koszty obiegu dokumentów i ich przechowywania. Niezwykle ważną okolicznością jest też włączenie kraju do międzynarodowego obiegu faktur elektronicznych, co staje się już standardem – podkreślają przedstawiciele Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.

Bogdan Świąder
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA