Kategorie

Zawory

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bardzo często mówi się o tym, że w przypadku silników zasilanych gazem kluczowa dla ich stanu jest regulacja luzu zaworowego. Co to takiego jest, jak wygląda i ile kosztuje wykonanie procedury? O tym wszystkim opowiemy dziś.
Japończycy przez lata słynęli z motorów VVT-i. Te miały jednak mechaniczną regulację luzów zaworowych. Czy są silniki Toyoty z hydrauliczną regulacją zaworów? Sprawdziliśmy to.
Czytając opisy silników benzynowych Toyoty, dość szybko można się natknąć na ważne pytanie. Co z regulacją luzu zaworowego? Dziś zajmiemy się przypadkiem szczególnie popularnego w Yarisach benzyniaka 1.0 VVT-i o oznaczeniu 1KR-FE.
Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa cierpią na poważny problem - szybko odkładający się w nich nagar. Co jest tego przyczyną?
Nagar w silniku przyczynia się do przedwczesnego zużywania się wielu elementów silnika. Warto wiedzieć co jest przyczyną jego powstawania i do jakich usterek się przyczynia.
Kierowcy poszukujący możliwości zwiększenia mocy silnika swojego samochodu sięgają po różne metody modyfikacji. Jedną z nich jest porting. Na czym on polega i kiedy opłaca się inwestycja w taką operację? Podstawowe zagadnienia przedstawimy w poniższym artykule.
Zmienne fazy rozrządu pozwalają na uzyskanie lepszych parametrów spalania, uzależniając kąt otwarcia zaworu od wielkości aktualnych obrotów silnika, czy sposobu w jaki został naciśnięty pedał przyśpieszenia. Dzięki zmiennym fazom rozrządu silnik ma zwiększyć dynamikę naszego samochodu, a jednocześnie obniżyć apetyt na paliwo. W jaki sposób realizowana jest zmiana faz rozrządu i na czym to polega?
Pracujący silnik w celu zredukowania tarcia pomiędzy elementami, musi mieć dostarczany olej w dziesiątki miejsc. W jaki sposób olej dostaje się do panewek wałków, na powierzchnię cylindrów, czy łożysk pomp oraz turbosprężarek? Jak skonstruowany jest układ smarowania silnika w samochodzie?
Odpowiednie luzy zaworowe znacząco wpływają na pracę naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak je prawidłowo wyregulować.
Sprawdzenie i regulacja zaworów wbrew pozorom nie jest trudnym zadaniem, jeżeli znamy budowę silnika. W poradniku tym zademonstrujemy jak samemu dokonać regulacji luzów zaworowych w Toyota Corolla E10.
Odpowiednie luzy zaworowe znacznie przedłużą żywotność naszego silnika. W poradniku tym dowiesz się wszystkiego o luzach zaworowych i ich regulacji.

OHV

OHV – z ang. Over Head Valve – skrót ten oznacza zawór w głowicy.

16V

Skrót 16V - oznaczenie silników 4-cylindrowych, posiadających po cztery zawory na każdy cylinder.

Zawory

Zawór to element silnika spalinowego tłokowego umieszczony w głowicy silnika lub w bloku silnika , sterujący przepływem powietrza mieszanki paliwowo-powietrznej i spalin.
Zadaniem układu rozrządu i zaworów jest doprowadzenie mieszanki paliwowo-powietrznej do komory spalania, a także prawidłowe odprowadzenie spalin do układu wydechowego. Podpowiadamy, jak to działa.
Zawory w silnikach samochodowych pracują w bardzo ciężkich warunkach, głównie ze względu na bardzo wysoką temperaturę oraz na dużą częstotliwość udarów mechanicznych, spowodowanych uderzaniem grzybka zaworu w przylgnię.