REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Temperatura

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Temperatura w miejscu pracy

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie w pomieszczeniach temperatury odpowiedniej do rodzaju wykonywanej pracy, zaś w pracach na wolnej przestrzeni pracownikom należy się odzież ochronna i ciepłe napoje - przypomina w specjalnym apelu Okręgowy Inspektor Pracy w Katowicach Piotr Kalbron.

Jak ograniczyć ryzyko strat w związku z koronawirusem? Firmy inwestują w systemy do zdalnego mierzenia temperatury

Zdalny pomiar temperatury to obecnie najczęściej stosowana metoda w systemach termograficznych. W dobie koronawirusa zdalne pomiary w tłumie ludzi mogą ułatwić wykrywanie osób potencjalnie chorych. Dla firm ma to niebagatelne znaczenie, bo wstrzymanie lub ograniczenie produkcji w wyniku wykrycia koronawirusa u pracowników może narazić je na znaczne straty.

Pomiar temperatury pracowników i gości firmy - wyjaśnienia UODO

Zdaniem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przepisy o ochronie danych osobowych nie sprzeciwiają się przetwarzaniu danych pracowników i gości w zakresie np. mierzenia temperatury czy wdrażania kwestionariusza z objawami chorobowymi. Jednak tego typu działania podejmowane przez przedsiębiorców, pracodawców i inne podmioty będą legalne, jedynie w sytuacji, jeżeli administrator będzie realizował je na podstawie przepisów prawa – zgodnie z zasadą legalności określoną w art. 5 ust. 1 RODO. W przedmiotowej sprawie podstaw prawnych należy niewątpliwie doszukiwać się w rozwiązaniach wyznaczanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego.

Właściwa temperatura w miejscu pracy

Przepisy bhp nakazują pracodawcy zachować odpowiednią wysokość temperatury w miejscu pracy. W przypadku pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18 stopni. Jeżeli pracodawca nie będzie przestrzegał norm, wówczas pracownik może odmówić wykonania obowiązków służbowych.

REKLAMA

Jaka powinna być temperatura w pomieszczeniach pracy?

W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18 st. C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Można jednak przyjąć, że dla tego rodzaju pomieszczeń dopuszczalna jest temperatura nieprzekraczająca 30 st. C.

REKLAMA

REKLAMA