Kategorie

Sprzedaż samochodów w Polsce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
IBRM Samar podał, że w sierpniu roku 2021 zarejestrowano mniej samochodów niż w lipcu, ale również mniej niż w analogicznym okresie w roku 2020.
Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się. Ostatnie 30 lat minęło pod znakiem 5-krotnego wzrostu ilości samochodów i wzrostu długości dróg.
Jakie samochody kupują Polacy? Odpowiedzi na to pytanie postanowiło poszukać Ministerstwo Cyfryzacji. Wnioski? Nadal dominuje rynek wtórny.
Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wzrosła do poziomu 30 316 sztuk. W efekcie co drugi model opuszczający salon japońskiej marki ma eko-napęd.
Milion aut elektrycznych w Polsce to jedno z haseł częściej powtarzanych jeszcze kilka lat temu przez rządzących. Na razie jednak nie ma na to szans...
Nowości BMW 2021 r., czyli Bawarczycy zapowiedzieli serię premier na nadchodzące 10 miesięcy. Będzie trochę elektryków, ale i aut sportowych!
Sprzedaż Volkswagenów w Polsce z uwagi na pandemię była niższa. Marka wykorzystała czas spowolnienia m.in. na opracowanie nowych kanałów zbytu.
Nissan Leaf zakończył rok 2020 jako najlepiej sprzedające się auto elektryczne w Polsce. Tak, wyniki zbytu nie są imponujące. Ważne jednak, że rosną!
W ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano o 22,9 proc. mniej nowych samochodów osobowych, niż rok wcześniej. Ale niektóre marki wyszły z niego obronną ręką. Segment premium skurczył się tylko o 4,63 proc., a Lexus poprawił wynik o około 13 proc. Jak to możliwe?
Pierwsze półrocze nie wygląda najlepiej dla rynku motoryzacyjnego. Polacy w tym czasie zarejestrowali ponad 722 tysiące pojazdów. To o niemal jedną czwartą mniej niż rok wcześniej. Powód? Ten może być tylko jeden - koronawirus!
Rynek samochodów elektrycznych w Polsce być może nie jest wielki, ma jednak gracza numer 1. A tym okazuje się Nissan. Największym hitem między styczniem a majem 2020 roku okazał się oczywiście Leaf.
Preferencje kierowców zmieniają się często z dnia na dzień. Jakie są zatem obecne trendy? To postanowił sprawdzić Spotawheel - dealer oferujący używane auta online. Zobaczcie jakie są wyniki raportu.
W roku 2019 trzeci rok z rzędu Mercedes był najchętniej kupowanym samochodem segmentu premium w Polsce. Marka dostarczyła nadwiślańskim kierowcom w sumie 21 763 pojazdy.
Toyota ma powód do dumy. W październiku zostało zarejestrowanych w Polsce 2325 egzemplarzy nowej Corolli. To rekord nie tylko w dziejach japońskiego kompaktu, ale i wszystkich innych modeli dostępnych nad Wisłą.
Zbycie samochodu rodzi po stronie zbywającego pewne obowiązki prawne. Jednym z obowiązków posiadacza pojazdu w razie zbycia pojazdu jest obowiązek pisemnego zawiadomienia o tym fakcie zakładu ubezpieczeń. Jak takie zawiadomienie powinno wyglądać? Co powinno zawierać?
Auta japońskiej marki coraz częściej są wybierane przez klientów, o czym świadczą statystyki. Suzuki właśnie pochwaliło się swoimi wynikami sprzedaży w 2017 roku oraz w styczniu bieżącego roku.
Mercedes ma powody do zadowolenia. Ubiegły rok był dla niemieckiego producenta rekordowy pod względem sprzedanych pojazdów.
Jaka jest liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce w 2016 r.? O ponad 16% wyższa niż rok wcześniej. A ile konkretnie nowych aut się w Polsce w 2016 r. zarejestrowało?
Według informacji Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Polacy kupują coraz mniej samochodów z silnikami Diesla. Za to na popularności zyskują jednostki benzynowe oraz napędy alternatywne.
Dynamiczny wzrost sprzedaży marek Grupy Renault (Renault i Dacia) w Polsce w 2016 r. jasno wskazuje, że ofensywa modelowa się opłaca. Francuzi "idą jak burza". Co szykuje Renault na 2017 r.?
Sprzedaż nowych aut w Polsce utrzymuje tendencję wzrostową. Dużym zainteresowaniem cieszą się m.in. samochody produkowane przez Volkswagena. Niemiecka marka zajmuje obecnie drugie miejsce w rankingu najchętniej kupowanych aut w naszym kraju.
Wśród klientów indywidualnych najlepsze wyniki sprzedażowe uzyskuje marka Opel. To właśnie do salonu tej marki najchętniej przychodzi statystyczny Kowalski.
Po początkowych niepowiedzeniach, Toyota zaczyna coraz bardziej przekonywać Polaków do aut z napędem hybrydowym. W ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku kupili już o 106% więcej tego typu aut niż rok wcześniej.
Leasing konsumencki jest niemal nieznany w Polsce, mimo że ustawa go regulująca obowiązuje od pięciu lat. Branża leasingowa wierzy jednak, że zgodnie z europejskimi trendami korzystanie z leasingu przez indywidualnych klientów będzie szybko rosnąć. Szczególnie perspektywiczny jest segment samochodów osobowych.
Wysoka sprzedaż samochodów marki Volvo na początku 2016 roku pozwala pozytywnie patrzeć w przyszłość przedstawicielom marki. Które modele szwedzkiej firmy cieszyły się największym powodzeniem w Polsce?
Świetne wyniki sprzedaży Skody w 2015 roku to kolejny dowód na duże zaufanie klientów do aut czeskiej marki. Jakie modele Skody cieszą się największą popularnością?
Volvo to coraz chętniej wybierana marka samochodów klasy premium w Polsce. Wyjątkowo udany był dla niej ubiegły rok, w którym klienci chętni deponowali swoje oszczędności na poczet nowych aut ze Szwecji. Jak jest przyczyna tego stanu rzeczy?
Kolejny, ósmy miesiąc z rzędy rośnie w Polsce sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych. W porównaniu do listopada zeszłego roku, w tym wyniki sprzedaży były lepsze o prawie 8 procent.
Dobre perspektywy na rozwój i poprawę gospodarki powodują, że firmy nadal będą chętnie nabywać pojazdy dostawcze do realizacji swych zadań.
Rynek mikrosamochodów adresowanych do osób w wieku co najmniej 14 lat rozwija się w Polsce w bardzo szybkim tempie. Niektóre firmy osiągają nawet 100 procentowe wzrosty sprzedaży swoich aut.
Liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce w lipcu 2015 r. jest większa 14,8 proc. od tej zanotowanej w lipcu 2014 r.
Ceny nowych aut w Polsce rosną średnio o 2 procent rocznie. Zjawisko to powiązane jest z rosnącymi wynagrodzenia w naszym kraju. Czy producenci faktycznie mogą sobie pozwolić na tak odważne kroki?
Kupując nowe auto Polacy coraz częściej decydują się na bogatsze, lepiej wyposażone wersje. Podstawowe odmiany są po prostu zbyt mało atrakcyjne.
To dobra wiadomość dla każdego mieszkańca Europy. Rok 2014, jest pierwszym od sześciu lat, który europejska branża samochodowa zakończyła na plusie.
W sezonie wakacyjnym sprzedaż samochodów w Polsce i w Europie wciąż rosła. Niewielki spadek sprzedaży zanotowały rynki niemiecki i włoski.