Kategorie

Silnik, Technika jazdy

Dostosowanie odpowiednich obrotów silnika do biegu oraz prędkości ma istotne znaczenie nie tylko dla zużycia paliwa, ale także dla żywotności jednostki napędowej. Kiedy obroty silnika są zbyt niskie, a kiedy zbyt wysokie?
Każdy silnik spalinowy pracuje najefektywniej w określonym zakresie obrotów. Zarówno za wysokie jak i za niskie obroty są dla niego szkodliwe. Przedstawiamy jakie mogą być konsekwencje jazdy na niewłaściwych obrotach.
Dane techniczne samochodów są czasem wzbogacane o elastyczność. Jest ona mierzona na czwartym lub piątym biegu. Co to znaczy, że silnik wybranego przez nas modelu jest elastyczny? Jak mierzy się elastyczność?
Uruchamianie i nagrzewanie silnika to bardzo ważne elementy techniki jazdy, zwłaszcza w okresie zimowym. Podpowiadamy, jak prawidłowo obchodzić się z zimnym silnikiem na mrozie.
Technika jazdy dieslem nie różni się znacząco od techniki jazdy samochodem z silnikiem benzynowym. Musimy jednak zdawać sobie sprawę z pewnych niedoskonałości napędu wysokoprężnego oraz konsekwencji jakie niesie on dla techniki jazdy.
Wprowadzona na rynek w 1984 roku Testarossa była jednym z najlepiej sprzedających się modeli Ferrari wszechczasów.
Włosi przez lata zaprzeczali, że prowadzą prace nad niewielkim pojazdem, będącym spadkobiercą modelu Dino, ale w 2008 roku na rynek wprowadzone zostało Ferrari California.
Po modelach 360 Maranello i będącym jego ewolucją 430 Modena przyszła pora na gruntowne odmłodzenie najmniejszego Ferrari. Ubiegłoroczna nowość otrzymała nazwę 458 Italia.

Tata Indica

Pierwszym wyprodukowanym w całości przez koncert Tata był model Indica. Choć trafił on do sprzedaży w 1997 roku, w Polsce można go kupić dopiero od 2008 roku.
Przede wszystkim nie wjeżdżajmy w płynącą na całej szerokości jezdni wodę. Nawet niepozornie wyglądający strumień może zepchnąć samochód na pobocze.
O tym aucie marzyłem od dawna. W zeszłym roku przymierzałem się nawet do kupna małego roadstera Mazdy, oferowanego wtedy za niespełna 90000 zł. Miłość do Alfy Romeo była jednak silniejsza. Teraz, po jazdach testowych MX-5 wiem, że podjęta przeze mnie decyzja była słuszna. Wiem też, że obok Alfy, bardzo chętnie zobaczyłbym na swoim parkingu małą Mazdę.
Silnik czterosuwowy to obecnie najpopularniejsza jednostka napędowa dla samochodów osobowych. Podpowiadamy, jak działa taki motor.
Każde z rozwiązań ma swoje wady i zalety. Stając dzisiaj przed wyborem samochodu z silnikiem benzynowym lub Diesla, musimy zastanowić się, co dla nas jest najważniejsze.
Ręczny hamulec jest w zasadzie hamulcem postojowym, dlatego jego skuteczność w zatrzymaniu jadącego samochodu jest znikoma. Bywa on jednak przysłowiową deską ratunku w krytycznych sytuacjach.
Jazda w górskim terenie stawia przed kierowcą i samochodem ogromne wymagania. Nawet drogi o statusie międzynarodowych nie są łatwe do pokonania.
Nie wszyscy kierowcy pamiętają o tym, że drogi służą także innym użytkownikom. Można na nich spotkać także rowerzystów, maszyny rolnicze, a nawet wozy konne i pieszych.
Awaria prędkościomierza wcale nie oznacza braku możliwości dokładnej oceny prędkości przez kierowcę. Jest kilka sposobów, aby poznać aktualną prędkość oraz nie dostać mandatu za jej przekroczenie.
Paliwo nie jest tanie. Po zatankowaniu baku do pełna patrzymy z przerażeniem na rachunek, a z jeszcze większym obserwujemy obniżający się wskaźnik zużycia paliwa. Podpowiadamy, jak długo możemy jechać na rezerwie paliwa.
Oto czym charakteryzują się samochody z silnikiem diesla i jak nimi jeździć.