Kategorie

Pieszy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakaz używania telefonu na pasach zacznie obowiązywać od 1 czerwca 2021 roku. Co oznacza dla pieszych? Chociażby mandat za komórkę.
Mandaty dla pieszych mają za zadanie napiętnować złe zachowania drogowe. Jak wysokie mogą być? W skrajnym przypadku kara sięgnie 500 złotych!
Jesień i zima to momenty słabszej widoczności na drodze. Jak powinni zadbać o siebie piesi? Zobaczcie jak odblaski wpływają na bezpieczeństwo.
Choć piesi i kierowcy co do zasady funkcjonują w dwóch różnych przestrzeniach, powierzchnia drogi i chodnika często spotyka się ze sobą. Co wtedy? Dziś omówimy taki przypadek jak skręt w prawo a piesi. Kto ma pierwszeństwo?
Zgodnie z przepisami, piesi w pewnych sytuacjach powinni posiadać odblaski. Warto zdawać sobie sprawę, że ubezpieczyciel może uwzględnić brak elementów odblaskowych.
1 lipca 2020 roku miał być ważną datą dla zmotoryzowanych w Polsce. To tego dnia w życie powinny wejść zmiany przepisów dotyczących m.in. pierwszeństwa pieszych przed przejściem. Czy wejdą? Nie i nie bardzo wiadomo kiedy nowelizacja zacznie obowiązywać.
Piesi - szczególnie w miastach - są kluczowymi uczestnikami ruchu drogowego. Właśnie dlatego ich również dotyczą obowiązki nakładane przez przepisy oraz w ich przypadku również występuje możliwość karania na drodze mandatu.
Kierowco, uważaj na pieszych - tak brzmi apel Biura Ruchu Drogowego KGP. Z uwagi na trudne warunki atmosferyczne piesi są bardzo słabo widoczni na drodze. Z badań Krajowej Rady BRD wynika, że w sytuacji potrącenia pieszego przez samochód jadący z prędkością 70 km/h i większą, pieszy ma niemal zerowe szanse przeżycia.
Zasady poruszania się rowerem poza jezdnią (chodniki, ścieżki rowerowe pasy) i pieszo ścieżką rowerową przedstawia radca prawny Mirosław Siwiński. Autor wyjaśnia m.in. za co rowerzysta może otrzymać mandat, czy może używać dzwonka jadąc chodnikiem i z jaką prędkością może się poruszać.
Czy pieszy ma szanse przeżycia po kolizji z samochodem jadącym 60 km/h? Nawet przy tak, wydawałoby się niewielkiej prędkości szanse przeżycia pieszego są nikłe.
Od wtorku osoby poruszające się pieszo po gliwickiej starówce będą miały bezwzględne pierwszeństwo. Jest to jedna ze zmian wieńczących kilkuletni remont uliczek tej części miasta.
Potrącenia pieszych to jedne z najczęstszych wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Jak można ograniczyć skalę tego niebezpiecznego zjawiska?
Wina nie zawsze leży po stronie kierowcy. W wielu sytuacjach część lub zupełną winę za wypadek ponosi pieszy. Trudno to jednak wykazać.