Kategorie

Fso

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
FSO Polonez to prawdopodobnie pierwszy i ostatni samochód polskiej produkcji. Choć nie zawojował świata w Polsce był synonimem powodzenia i przedsiębiorczości. Choć dla większości Polaków jest tanim autem rodzinnym to w rzeczywistości Polonez doczekał się wielu odmian, także sportowych.
Dawna chluba polskiej motoryzacji-Fabryka Samochodów Osobowych na Żeraniu-przeżywa poważny kryzys. Po zakończeniu produkcji Chevroleta Aveo w lutym 2011 roku, polska fabryka zaprzestała wytwarzania aut osobowych.
Niewiele osób wie o tym, że przez całe dekady na deskach kreślarskich projektantów pracujących dla FSO powstawały dziesiątki niesamowitych aut koncepcyjnych. Niestety, zdecydowana większość z nich nie doczekała się produkcji. Podobnie było z przepięknym projektem Syreny Sport. Teraz pojawiła się nadzieja na przywrócenie do życia tego legendarnego prototypu.
Już w najbliższą sobotę, 3 grudnia, wystartuje 49 edycja Ogólnopolskiego Kryterium Asów, czyli rajd Barbórka. Trasa rajdu zaczynać się będzie odcinkiem specjalnym na Warszawskiej FSO i będzie przebiegać m. in. przez słynną Karową.
Dziś z warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych wyjedzie ostatni egzemplarz Chevroleta Aveo. Zarząd zakładu na Żeraniu zadecydował o zakończeniu działalności po ponad 59 latach.
Ministerstwo Gospodarki chce podjąć próbę uratowania FSO. Sytuację FSO ma poprawić włączenie jej do specjalnej strefy ekonomicznej (SSE). Aby było to możliwe niezbędne jest stworzenie projektu inwestycyjnego.
W październiku 2010 roku w Polsce wyprodukowano łącznie 66 100 aut osobowych i dostawczych. Liderem wśród producentów jest obecnie Fiat Auto Poland.
FSO na Żeraniu działa od 60 lat. Od listopada zacznie się proces likwidacji działalności produkcyjnej, a co za tym idzie zwolnienia. Do marca 2011 roku pracę może stracić około 1800 osób.
Umowa między fabryką FSO a Chevroletem wygasa na początku przyszłego roku. Czy amerykańską markę zastąpi chińska?