Kategorie

Filtr DPF

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak jeździć dieslem na krótkich odcinkach? Silniki wysokoprężne uwielbiają intensywną eksploatację. Czy mimo wszystko da się nimi jeździć w mieście?
Wycięty DPF? Jaki olej stosować? Dziś sprawdzimy czy właściciel diesla powinien zmienić środek smarny po usunięciu filtra cząstek stałych.
Jak sprawdzić czy auto ma wycięty DPF? Sposobów jest kilka. Każdy ma jednak potężne znaczenie, bo brak osadnika oznacza poważne problemy.
Użytkownicy aut Grupy Volkswagena często zgłaszają pewien problem. Mówią o za dużej ilości oleju w silniku 2.0 TDI. Z czego to wynika?
Dziś opowiemy o dieslu 2.0 TDI CR. Opinie na temat tej jednostki są jednoznaczne. A to oznacza, że... Więcej w naszym materiale.
W aucie pojawia się tyle układów oczyszczania spalin, że kierowcy zaczynają się gubić. Dziś powiemy jaka jest różnica między katalizatorem a DPF-em.
Osadnik typu DPF miał sprawić, że diesle staną się czystsze. Niestety w tym samym czasie przyniósł jeszcze jeden skutek. Ich eksploatacja w mieście stała się trudna. Jakie są objawy zapchanego filtra cząstek stałych?
Nadmierna ilość spalin wydobywająca się z wydechu jest jednym z objawów uszkodzenia silnika. Z czego może wynikać? Diesel kopci pod wpływem występowania wielu usterek, z których część to drobnostki!
Filtr cząstek stałych utrudnia życie kierowców poruszających się głównie w mieście. Jak zatem znaleźć diesla bez DPF? Dziś przygotowaliśmy 10 propozycji takich właśnie silników.
Rosnący poziom oleju w silniku to scenariusz, który coraz częściej zdarza się w przypadku nowoczesnych diesli. Co to oznacza i jak radzić sobie z problemem?
Usuwanie filtrów DPF jest w Polsce prawdziwą plagą. Kierowcy płacą przeszło 1000 złotych za wyspawanie osadnika z układu wydechowego, aby pozbyć się problemów z jego nagminnym zapychaniem podczas jazdy w mieście. To jednak nie jest zgodne z przepisami. Prawo do tej pory było jednak w dużej mierze bezradne. Teraz sytuacja może się zmienić. Usunięty filtr cząstek stałych? Nowe przepisy sprawią, że twoje auto nie przejdzie przeglądu!
Współczesne silniki diesla są mocne i oszczędne. Aby jednak dojść do tego momentu, musiały bardzo mocno postawić na rozwój technologii. Jednym z podstawowych elementów wyposażenia współczesnego ropniaka jest filtr cząstek stałych. DPF z jednej strony sprawia, że spaliny emitowane do atmosfery są mocno oczyszczone. Z drugiej strony może stanowić miejskie przekleństwo. Czy to oznacza, że warto go usunąć?
Filtr DPF to jedna z najbardziej nielubianych przez kierowców części samochodu. Bywa tak, że filtr wypala się w najmniej odpowiednim momencie i zbyt często. Jakie mogą być przyczyny częstego wypalania filtra DPF?
Filtr cząstek stałych staje się powoli standardem w pojazdach. Montuje się go nie tylko w autach z silnikami wysokoprężnymi, ale także od 2017 roku w niektórych samochodach z jednostkami benzynowymi. Podpowiadamy, jak dbać o filtr cząstek stałych.
Dlaczego filtr cząstek stałych w samochodzie eksploatowanym w mieście może być kłopotliwy i drogi w utrzymaniu? Co decyduje o podwyższonym ryzyku jego awarii?
Szukając leju do auta z filtrem DPF można spotkać takie o klasie C1 czy C4 posiadające bardzo niską zawartość popiołów siarczanowych. Czy można jest stosować zamiennie?
Aby cieszyć się z wakacyjnego urlopu warto przed wyjazdem wymienić olej w silniku naszego auta. Co zyskamy dzięki temu? Jak wybrać odpowiedni olej? O tym wszystkim dowiecie się z naszego artykułu.
Niskopopiołowy olej do silnika Diesla zwiększa żywotność filtra cząstek stałych DPF. Zobacz jakie oznaczenia ma taki olej.
Filtr cząstek stałych kosztuje krocie. Dlatego wiele osób próbuje wydłużyć żywotność filtra DPF poprzez odpowiedni styl jazdy i eksploatację silnika. Zobacz jak należy dbać o auto z silnikiem wyposażonym w filtr cząstek stałych.
Koszt nowego katalizatora zawsze jest duży. Problem pojawia się gdy w samochodzie jest ich kilka. Jak to możliwe?
Filtr cząstek stałych DPF lub FAP, a przede wszystkim jego cena, to najbardziej znienawidzone urządzenie w nowoczesnych dieslach. Czy wysoki koszt wymiany filtra DPF to tylko mit? Sprawdzamy to na przykładzie Forda Focusa mk2, Peugeota 308, Mazdy 6 GH i BMW 330d e92.
Awarie w silnikach wysokoprężnych zdarzają się często i są niestety niezwykle kosztowne. Co najczęściej psuje się w silniku Diesla?
Fiat 500C to nietuzinkowe, miejskie auto adresowane do majętnych osób. Podpowiadamy, którą jego wersję wybrać.
Restrykcyjne normy emisji spalin wprowadzane przez komisarzy Unii Europejskiej doprowadziły do tego, że producenci modyfikują silniki spalinowe. Czy znane z kosztownych awarii w turbodoładowanych jednostkach diesla filtry cząstek stałych trafią do benzyniaków?
Aby zminimalizować ryzyko poniesienia dużych kosztów związanych z zakupem nowego filtra cząstek stałych, warto wiedzieć na czym polega czyszczenie filtra DPF. Przedstawiamy sposoby czyszczenia filtra cząstek stałych.