Kategorie

Filtr cząstek stałych

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Filtr FAP, czyli dziś opowiemy o francuskiej myśli technicznej na rzecz oczyszczania spalin w dieslu. Jak działa FAP, czy często się psuje?
Filtr FAP choć jest kojarzony głównie z francuskimi dieslami, coraz swobodniej czuje się też w segmencie samochodów o napędzie benzynowym.
Dziś opowiemy o dieslu 2.0 TDI CR. Opinie na temat tej jednostki są jednoznaczne. A to oznacza, że... Więcej w naszym materiale.
W aucie pojawia się tyle układów oczyszczania spalin, że kierowcy zaczynają się gubić. Dziś powiemy jaka jest różnica między katalizatorem a DPF-em.
Osadnik typu DPF miał sprawić, że diesle staną się czystsze. Niestety w tym samym czasie przyniósł jeszcze jeden skutek. Ich eksploatacja w mieście stała się trudna. Jakie są objawy zapchanego filtra cząstek stałych?
Badania ADAC pokazują, że współcześnie stosowane filtry cząstek stałych emitują aż 90 proc. sadzy ze spalin. W ten sposób gazy wydechowe diesla stają się czystsze niż... miejskie powietrze!
Od dwóch lat producenci montują filtr cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych. I pomysł wcale nie jest zły. Przynajmniej z ekologicznego punktu widzenia.
Usuwanie filtrów DPF jest w Polsce prawdziwą plagą. Kierowcy płacą przeszło 1000 złotych za wyspawanie osadnika z układu wydechowego, aby pozbyć się problemów z jego nagminnym zapychaniem podczas jazdy w mieście. To jednak nie jest zgodne z przepisami. Prawo do tej pory było jednak w dużej mierze bezradne. Teraz sytuacja może się zmienić. Usunięty filtr cząstek stałych? Nowe przepisy sprawią, że twoje auto nie przejdzie przeglądu!
Współczesne silniki diesla są mocne i oszczędne. Aby jednak dojść do tego momentu, musiały bardzo mocno postawić na rozwój technologii. Jednym z podstawowych elementów wyposażenia współczesnego ropniaka jest filtr cząstek stałych. DPF z jednej strony sprawia, że spaliny emitowane do atmosfery są mocno oczyszczone. Z drugiej strony może stanowić miejskie przekleństwo. Czy to oznacza, że warto go usunąć?
Kierowcy znowu zapłacą za troskę o środowisko, ponieważ drogie filtry cząstek stałych montowane będą nie tylko w dieslach. Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej, od września 2018 roku w autach z silnikami benzynowymi obowiązkowo będzie montowany filtr cząstek stałych GPF.
Dlaczego filtr cząstek stałych w samochodzie eksploatowanym w mieście może być kłopotliwy i drogi w utrzymaniu? Co decyduje o podwyższonym ryzyku jego awarii?
Mazda3 jako najnowszy model w gamie japońskiego producenta oferowana jest m.in. z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D. Dlaczego według producenta jednostka ta jest zupełnie inna od konkurencyjnych rozwiązań?
Niskopopiołowy olej do silnika Diesla zwiększa żywotność filtra cząstek stałych DPF. Zobacz jakie oznaczenia ma taki olej.
Filtr cząstek stałych kosztuje krocie. Dlatego wiele osób próbuje wydłużyć żywotność filtra DPF poprzez odpowiedni styl jazdy i eksploatację silnika. Zobacz jak należy dbać o auto z silnikiem wyposażonym w filtr cząstek stałych.
Koszt nowego katalizatora zawsze jest duży. Problem pojawia się gdy w samochodzie jest ich kilka. Jak to możliwe?
Filtr cząstek stałych DPF lub FAP, a przede wszystkim jego cena, to najbardziej znienawidzone urządzenie w nowoczesnych dieslach. Czy wysoki koszt wymiany filtra DPF to tylko mit? Sprawdzamy to na przykładzie Forda Focusa mk2, Peugeota 308, Mazdy 6 GH i BMW 330d e92.
Awarie w silnikach wysokoprężnych zdarzają się często i są niestety niezwykle kosztowne. Co najczęściej psuje się w silniku Diesla?
Aby zminimalizować ryzyko poniesienia dużych kosztów związanych z zakupem nowego filtra cząstek stałych, warto wiedzieć na czym polega czyszczenie filtra DPF. Przedstawiamy sposoby czyszczenia filtra cząstek stałych.