Kategorie

ViaTOLL

Dziś przygotowaliśmy dla was pakiet wiedzy dotyczącej systemu viaTOLL. Co to jest, w jaki sposób działa i gdzie można kupić urządzenie viaBOX?
Pięć lat temu ruszył elektroniczny system poboru opłat drogowych viaTOLL. Od tego czasu na konto Krajowego Funduszu Drogowego dzięki niemu wpłynęło 6,3 mld zł. Po odliczeniu kosztów operacyjnych system zasilił kasę państwa ponad 4,1 mld zł netto. W systemie zarejestrowanych jest obecnie prawie milion samochodów, z czego 40 proc. stanowią auta obcokrajowców.
Niespersonalizowane konto karty ułatwia dokonywanie opłat w różnych krajach za przejazd płatnymi odcinkach dróg. Na czym ono dokładnie polega wyjaśnia ekspert Diners Club Polska.
Technologia viaTOLL będzie mogła być wykorzystywana nie tylko do pobierania opłat za przejazd drogami?
W Polsce systematycznie jest powiększana sieć dróg objętych systemem e-myta - viaTOLL. 30 czerwca do systemu włączono 35 km autostrad i 216 km dróg ekspresowych.
Ponad 4 miliardy złotych wpłynęły do budżetu Państwa z tytułu opłat drogowych wniesionych za pomocą systemu viaTOLL. To ponad 1 miliard rocznie. Czy jednak wysokość tych opłat nie jest zbyt wygórowana?
Brak elektronicznego systemu poboru opłat za autostrady powoduje, że tracą na tym zarówno kierowcy jak i Skarb Państwa. Tak przynajmniej twierdzą osoby zrzeszone w grupie Pracodawców RP.
Od przyszłorocznych wakacji może zostać uruchomiony system elektronicznego poboru opłat za korzystanie z polskich autostrad. W czym tkwi jednak największy problem?
Na autostradach A2 i A4 powstały pasy dla aut wyposażonych w system viaAUTO. Dzięki temu ruch na obu arteriach ma zostać upłynniony.
1 lipca 2011 roku został wprowadzony elektroniczny pobór opłat za przejazd pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony na poszczególnych drogach publicznych. Pomimo wielomiesięcznego planowania i wprowadzania systemu w życie, już po kilku miesiącach obowiązywania, wyszło na jaw wiele nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. Poniżej przedstawiamy drugą cześć artykułu, w którym opisujemy nieprawidłowości systemy poboru e-myta.
1 lipca 2011 roku został wprowadzony elektroniczny pobór opłat za przejazd pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony na poszczególnych drogach publicznych. Pomimo wielomiesięcznego planowania i wprowadzania systemu w życie, już po kilku miesiącach obowiązywania, wyszło na jaw wiele nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. To przełożyło się wprost na ogromne kary finansowe nakładane na kierowców pojazdów jak i niepewność ze strony firm transportowych w zakresie spełnienia wymogów nałożonych przez obowiązującą ustawę o drogach publicznych.
Przez 16 miesięcy działalności system poboru opłat za korzystanie z dróg viaToll uzyskał 1,2 mld zł wpływów - poinformowano na środowej konferencji prasowej.
ViaTOLL, czyli system elektronicznego poboru opłat spełnia oczekiwania, ale wymaga pewnych zmian. Chodzi tu głównie o sposób nakładania kar na kierowców przez operatora systemu viaTOLL.
30 marca 2013 roku do elektronicznego systemu poboru opłat viaTOLL zostanie włączonych kolejne160 km dróg. Będzie to trzecie rozszerzenie systemu od czasu jego uruchomienia, a drugie w 2013 roku.
Ta informacja jest szczególnie ważna dla kierowców samochodów ciężarowych i autobusów. 12 stycznia 2013 roku elektroniczny system poboru opłat viaTOLL obejmie kolejnych 139 km dróg. Poniżej podajemy listę nowych odcinków.
W rok od uruchomienia systemu ViaToll Krajowy Fundusz Drogowy uzyskał 815 mln zł. Zdaniem przewoźników system wpłynął na wzrost kosztów transportu drogowego.
Od najbliższego piątku czyli 1 czerwca 2012 roku, na autostradach zostanie uruchomiony system elektronicznego poboru opłat za przejazd samochodem osobowym. Rozwiązanie to ma na celu upłynnić ruch na bramkach autostradowych oraz ograniczyć powstawanie przed nimi zatorów samochodowych.
Since 1st July 2011 viaTOLL - the electronic toll collection system is obligatory for the drivers of all motor vehicles and combination of vehicles with a maximum permissible weight of over 3.5 tonnes. On which roads is it necessary? How does it work?
Jak uniknąć wysokich kar za brak opłaty drogowej? Kiedy firma powinna się odwołać. Kto odpowiada za nieprawidłowości przy naliczaniu opłat za przejazd?
W lipcu 2011 roku wprowadzono w Polsce system viaTOLL, czyli elektroniczny system poboru opłat, który zastąpił obowiązujący do tego czasu system winietowy. Wprowadzenie systemu viaTOLL oznacza, że ryczałtowe opłaty i naklejki na przedniej szybie ustąpiły miejsca urządzeniom pokładowym, komunikującym się z bramownicami umieszczonymi na sieci dróg płatnych.
Od 1 lipca 2012 roku przybędzie w Polsce 325 km nowych dróg płatnych - informuje Dorota Prochowicz z firmy Kapsch, rzeczniczka projektu Viatoll.
Hughes Europe i IT Partners instalują sieć obsługującą viaToll - elektroniczny system pobierania opłat drogowych w Polsce.
Od 1 lipca elektroniczny system poboru opłat obejmie ok. 400 kilometrów dróg więcej niż obecnie. Będzie obowiązywał na ok. 1,9 tys. km dróg.
System viaToll, który działa w Polsce od 2011 roku, został wprowadzony bardzo sprawnie. Szkoda jedynie, że równie sprawnie nie funkcjonuje. Błędne przepisy powodują, że na duże koszty narażeni mogą być…właściciele aut ciągnących przyczepy.
Operator e-myta zebrał ponad 320 mln zł wpływów po pięciu miesiącach funkcjonowania elektronicznego systemu poboru opłat drogowych Viatoll. To zgodne z planem – mówi Dorota Prochowicz, rzeczniczka prasowa projektu Viatoll.
Błędne naliczanie opłat na bramkach, kary za brak środków na koncie czy nieprawidłowe księgowanie kosztów pre-paid- to problemy, z którymi przyszło zmagać się przewoźnikom przez pierwsze dni działania systemu viaTOLL. Kłopotów tych można było uniknąć, decydując się od początku na rozliczanie e-myta metodą post-paid, za pośrednictwem operatora kart paliwowych. 
Przewoźnicy szukają sposobów na uproszczenie i zmniejszenie wydatków, to efekt pierwszych miesięcy doświadczeń z systemem viaTOLL. Z pomocą przychodzą operatorzy kart paliwowych, którzy przejmują na siebie ciężar tych rozliczeń.  
Niemal 180 mln zł spodziewa się operator e-myta za trzy pierwsze miesiące funkcjonowania elektronicznego systemu poboru opłat drogowych Viatoll.
Proste agregaty ma ropę zasilają supernowoczesny system poboru opłat. W pierwszym kwartale 2012 roku mają zniknąć, ale na razie śmierdzą i hałasują – informuje "Rzeczpospolita"
Jak nowy system poboru opłat wpływa na ceny usług transportowych. Jak uwzględnić wysokość opłat drogowych w fakturach dla klientów. O tym w artykule Marka Biesiekierskiego, dyrektora operacyjnego PEKAES SA.
Prawie połowa badanych, bo 48 proc. przedsiębiorców uważa, że system e-myta viaTOLL jest sprawiedliwszy od winiet - wynika z ankiety Krajowej Izby Gospodarczej. Przeciwnie uważa 27 proc. badanych, 16,5 proc. nie ma zdania, a 8,5 proc. nie dało odpowiedzi.
Niedziałające bramownice, skradziony osprzęt i szczątkowe informacje po zalogowaniu na ViaToll. To niepokoi przewoźników, którzy nie wiedzą gdzie, kiedy i w jakiej wysokości naliczane jest e-myto. Komentarz Grzegorza Rusina, kierownika ds. Projektów Dystrybucji Krajowej w ROHLIG SUUS Logistics.
Przez pierwsze 54 dni funkcjonowania (od 3 lipca 2011 r.) system elektronicznego poboru opłat za korzystanie z dróg przyniósł Skarbowi Państwa prawie 80 mln złotych.
Od pierwszego lipca wszyscy właściciele samochodów o masie dopuszczalnej powyżej 3,5 tony muszą regulować opłaty za przejazd wyznaczonymi odcinkami autostrad i dróg krajowych w sposób elektroniczny. Każdy taki pojazd musi być wyposażony w urządzenie viaBox. Jakie zatem obowiązują procedury przy rejestracji viaToll? Jak zdobyć ViaBoxa?
ViaTOLL zamiast usprawnić pobieranie opłat za korzystanie z autostrad, wywołuje zamieszanie i sprawia problemy. Nie wiadomo, kiedy problemy z poborem e-myta zostaną rozwiązane.